روز مرگبار هرمزگان با ثبت ۲۳ فوتی جدید

بندرعباس- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۲۳ نفر دیگر در شبانه روز گذشته به شمار قربانیان کرونا در استان اضافه شدند و با این تعداد آمار جانباختگان به یکهزار و ۹۳۸ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: ۲۰ نفر از این جانباختگان مربوط به ۲۴ ساعت گذشته و سه نفر هم مربوط به فوتی های بدو ورود به بیمارستان روزهای گذشته بوده اند که اکنون نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده است.
وی بیان داشت: جانباختگان شامل ۱۲ مرد و ۱۱ زن در بازه سنی ۲۸ تا ۹۴ سال و از شهرهای بندرعباس، میناب، قشم، پارسیان، بستک و بندرلنگه بودند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: همچنین با بستری شدن ۲۵۹ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌های کرونایی در بیمارستان های استان به یکهزار و ۲۱۹ نفر رسید.
نوروزیان یادآورشد: اکنون ۱۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هرمزگان در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۶ نفر از آن‌ها وخیم است.
وی در پاسخ به سوالی درباره علت هشدار تکمیل ظرفیت سامانه نام نویسی واکسیناسیون هم گفت: به علت تکمیل ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون هرمزگان، سامانه نام نویسی اینترنتی salamat.gov.ir از دسترس خارج شده بود، اما اکنون این سامانه برای قلت نام متولدان قبل از ۱۳۵۷ در دسترس است و افرادی که که موفق به نامونویسی نشده بودند، اکنون اقدام کنند.
 دکتر نوروزیان اضافه کرد: متولدان قبل از ۱۳۶۲ نیز در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر استان هرمزگان نیز در حال واکسینه شدن هستند و در شهر بندرعباس به علت جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، این گروه سنی باید چند روزی منتظر بمانند تا سامانه از طریق وزارت بهداشت برای نام نویسی در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha