۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1392
کد خبر: 84438730
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عجب‌شیر زیر ۳۰ درصد است

مراغه - ایرنا - رییس شبکه بهداشت عجب‌شیر از افزایش بیماران کرونایی در شهرستان خبر داد و گفت: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در این شهرستان به کمتر از ۳۰درصد رسیده است.

جواد بابایی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا از افزایش همه‌گیری کرونا در شهرستان ابراز نگرانی کرد و افزود: هفته گذشته ۱۴٨بیمار کرونایی در شرستان شناسایی شده و در حال حاضر ظرفیت تخت های بیمارستان تکمیل است.
وی در مورد میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیات های عزاداری گفت: بیشتر هیات ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند اما چند هیات پر جمعیت،   فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند، کمتر از ماسک استفاده می کنند و فاصله اجتماعی در افراد تماشاگر نیز در این هیات ها رعایت نمی شود.
وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان قرمز و پر خطر می باشد، افزود: در حال حاضر به تور میانگین روزانه ۲۱  نفر در شهرستان به این بیماری مبتلا می شوند و ۴۵نفر از بیماران کرونایی در قسمت  مراقبت ویژه کرونایی بستری هستند که این تعداد نسبت به ماه‌ها و هفته‌های گذشته نگران کننده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عجب‌شیر تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۴هزار و ۳۶ نفر مثبت کرونا شناسایی شده و ۱۷۵ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

بابایی از راه اندازی سه مرکزشهری و ۴۵خانه بهداشت جهت واکسیناسیون در عجب شیرخبر داد و گفت:  بیش از ۲۱ هزار دُز واکسن در سطح  شهرستان تزریق شده و در کل  بیش از ۱۹درصد جمعیت شهرستان واکسینه شده‌اند.
وی گفت: کل واکسیناسیون تزریقی ۲۲۸۲۱دز که در نوبت اول۱۸۵۴۶ دز و در نوبت دوم ۴۲۷۵ دز و در کل بیش از ۳۵ درصد پوشش واکسیناسیون بالای ۱۸سال انجام شده است.

بابایی تأکید کرد: در شهرستان عجب‌شیر بیش از۶۵ درصد مبتلایان در دورهمی‌های خانوادگی به این بیماری مبتلا می‌شوند بنابراین از همه مردم تقاضا داریم در دورهمی‌های  خانوادگی و مراسم‌ها،  پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعیت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha