شمار مراکز واکسیناسیون فرهنگیان خراسان رضوی کاهش می‌یابد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شمار مراکز واکسیناسیون فرهنگیان استان با توجه به اینکه بخش عمده همکاران واکسن را دریافت کرده‌اند، کاهش می‌یابد.

قاسمعلی خدابنده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: لیست گروه فرهنگیان برای انجام واکسیناسیون در سامانه سراسری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دریافت واکسن قرار گرفت و با توجه به اینکه تا کنون بیش از ۶۵ هزار نفر از معلمان استان در مراکز مختلف موفق به دریافت واکسن شده اند و معلمان بخش زیادی از مناطق آموزشی در برابر کرونا واکسینه شده اند، ادامه فعالیت پایگاهها با تغییراتی همراه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه الزام و اجباری برای واکسیناسیون همکاران فرهنگی وجود ندارد، ادامه داد: اعلام زمان و مکان دریافت واکسن به کلیه ۱۳۰ هزار تن معلم و پرسنل آموزش و پرورش استان انجام شده است و افرادی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌ اند، یا تمایلی به استفاده از واکسن ندارند، یا خود و اعضای خانواده‌شان درگیر بیماری هستند و برای کسب آمادگی تزریق واکسن نیازمند گذر زمانند و یا براساس شرایط سنی واکسن را از طریق دیگری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: پیش بینی می شود شمار اندکی از همکاران همچنان شرایط دریافت واکسن را داشته باشند، بنابراین با توجه به تعدیل مراجعات به پایگاههای تزریق واکسن آموزش و پرورش، شمار این پایگاه‌ها بعد از تعطیلات سراسری کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تاکنون فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان استان در ١۸ مرکز تجمیعی، که براساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده، انجام می‌شد، بدون اشاره به میزان کاهش تعداد این مراکز، گفت: بعد از پایان تعطیلات سراسری با بررسی نهایی تصمیم‌گیری در خصوص تعداد مراکز منتخب برای توقف فعالیت انجام و اعلام خواهد شد.

خدابنده تاکید کرد: باتوجه به تعطیلی پایگاههای واکسیناسیون معلمان در حال حاضر به دلیل تعطیلی سراسری، همکارانی که تمایل به دریافت واکسن دارند می توانند با مراجعه به مراکز بهداشت تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ارائه کد ملی و پرسنلی واکسن دریافت کنند.

این مسوول در خصوص کاهش تنوع واکسن برای فرهنگیان تا قبل از تعطیلات سراسری نیز گفت: تنوع و تعدد واکسن در پایگاههای واکسیناسیون فرهنگیان کاملا تابع تنوع و تعدد اعلامی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کروناست بنابراین هرگونه تغییر در این بخش ناشی از تغییرات موجودی واکسن در کشور و سهمیه استان خواهد بود.

خدابنده گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش‌بینی می شود در صورت وجود شرایط لازم، تمامی معلمان تا ۱۵ شهریورماه امسال دُز دوم واکسن خود را نیز دریافت کنند.

خراسان رضوی با ۹۰ هزار فرهنگی، معادل حدود هشت درصد جمعیت معلمان و با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز، معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور را دارد.

هم اکنون ۲۷ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، ۵ شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha