انگلیس و آلمان بر همکاری جهانی درباره افغانستان تاکید کردند

تهران – ایرنا – نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان روز سه شنبه در یک گفتگوی تلفنی در خصوص ضرورت همکاری جهانی درباره افغانستان توافق کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس در این ارتباط گفت که بوریس جانسون و آنگلا مرکل توافق کردند که همکاری جهانی درباره افغانستان هم در زمینه نیاز فوری برای خارج کردن اتباع خارجی و هم جلوگیری از بحران انسانی در آن کشور در منطقه، حیاتی است.

جانسون نخست وزیر انگلیس همچنین تاکید کرد که هرگونه دولت آینده طالبان در افغانستان باید با استانداردهای حقوق بشری جامعه بین المللی موافقت داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس همچنین قصد خود را برای تشکیل اجلاس مجازی سران گروه-هفت برای بحث درباره افغانستان در اولین فرصت بیان کرد.

جانسون دوشنبه شب نیز با امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در مورد آخرین تحولات افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرد. سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که در این گفت‌وگو دو طرف بر همکاری مشترک در آینده افغانستان و نیاز فوری به کمک اتباع انگلیس و فرانسه و دیگر کشورها برای خروج امن از افغانستان تأکید کردند.

همچنین دو طرف توافق کردند که انگلیس و فرانسه باید در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد یک قطعنامه مشترک احتمالی همکاری کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha