شور و شعور حسینی کنار یکدیگر در عزاداری‌ها لازم است

سمنان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عقل و احساسات را ۲ بال پرواز انسان دانست و گفت: در بزرگداشت واقعه سیاسی ،فرهنگی و اجتماعی عاشورا نیز ۲ بعد احساسات یا شور حسینی و عقلانیت یا شعور حسینی باید کنار هم باشند.

حجت‌الاسلام عباس عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در عزاداری‌های محرم، هر میزان نقص و خلل در عقل یا احساسات باعث می‌شود به همان میزان از برکات این ماه کمتر بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: ویروس کرونا به عنوان بحران زیستی جهان، در کشور ما نیز تبعات منفی و مثبت زیادی داشت.

وی افزود: شیوع کرونا موجب محدودیت ارتباطات اجتماعی مردم شد و این محدودیت در جوامع شرقی که بیشتر اهل معاشرت و تجمع به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی هستند آزاردهنده‌تر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مهم‌ترین اثر منفی کرونا در ۲ محرم اخیر، محدودیت تجمع‌ها به ویژه در شبکه مساجد، هیات‌ها، مراسم خانگی مردم و مناسک سنتی بود که در فرهنگ ایرانی اسلامی اهمیت زیادی دارد.

۸۵ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان سمنان رعایت می‌شود

عبداللهی بیان کرد: در ۲ سال اخیر، محبت مردم به امام حسین (ع) در کنار فهم اجتماعی بالای آنان، این بحران را تبدیل به فرصت کرد به طوری که  به گزارش وزارت بهداشت و وزارت  کشور، سال گذشته بیش از ۸۵ درصد از هیات ها و کانون‌های مساجد استان سمنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند.

وی افزود:  امسال نیز گزارش‌های سازمان تبلیغات اسلامی در کشور و استان سمنان همین آمار را تایید می‌کند و شعور بالای مردم را به تصویر می‌کشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: شیوع کرونا در کنار تبعات منفی، دستاوردهای فرهنگی مختلفی مانند سرازیر شدن نذورات به سمت فعالیت‌های خیریه و مواسات و همدلی با قشر آسیب پذیر نیز داشت.

عبداللهی بیان کرد: همچنین ایجاد نظم ویژه و بالا رفتن قدرت مدیریت اجتماعات نیز از دستاوردهای شیوع کرونا بود به طوری که هیات‌ها و مساجد با شیوع این ویروس برای رعایت نظم و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار برگزاری با شکوه مراسم محرم زحمت بیشتری متحمل شدند.

وی افزود: با شیوع کرونا همدلی، همگرایی و همکاری ملی بین مردم و حاکمیت افزایش یافت و ثابت شد در بحران‌ها مردم حاکمیت را از خود می‌دانند.

قیام عاشورا دستگاه تربیتی و فرهنگسازی ویژه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: جایگاه امام حسین (ع) در عالم خلقت و نهضت عاشورا نقطه عطفی در مکتب پیامبر خاتم (ص) و تاریخ جهان اسلام و جهان بشیریت است.

عبداللهی بیان کرد: ائمه اطهار (ع) پس از واقعه عاشورا با فعالیت اجتماعی و توصیه‌های اکید مردم را به بهره‌گیری دائمی از این رویداد فرهنگی و تمدنی دعوت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: این قیام یک دستگاه تربیتی و فرهنگسازی ویژه برای هدایت تحولات اجتماعی در جامعه شیعه و نقطه عطفی برای برپایی تمدن پرشکوه انسانی است که از ابعاد مختلف هنری، جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی و روان شناسی اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha