برگزاری صحیح و بهداشتی عزاداری‌ها مانع هرنوع بهره‌برداری دشمن می‌شود

سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: مجلس امام حسین(ع) آبروی اسلام به ویژه شیعیان است و باید با برپایی صحیح با رعایت مسایل بهداشتی، نگذاریم دشمن از این مجالس بهره‌برداری سیاسی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: طبق تذکر مقام معظم رهبری و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، باید در مجالس عزاداری، نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا زبان طعنه دشمن به مجلس امام حسین(ع) باز نشود. 

وی ادامه داد: افرادی که به نکات بهداشتی توجه نکنند، اصل عزاداری و عبادت ایام محرم را زیر سوال می‌برند که به لطف خدا تاکنون هیچ موردی از رعایت‌نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در دامغان گزارش نشده است. 

رستمیان اظهار داشت: از مداحان، سخنران‌ها و مسوولان هیات‌ها درخواست داریم تا در برپایی عزاداری و پخش نذورات ایام محرم، نکات بهداشتی را رعایت، از تجمعات خودداری و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 

وی اضافه کرد: سخنرانان در محافل عزاداری سالار شهیدان، مباحث ناب دینی را مطرح و از ظرفیت‌های فراوان عاشورا برای عزاداران استفاده کنند چرا که با بهره‌گیری از درس های عاشورایی، جامعه اسلامی هویت خود را به دست می‌آورد. 

رستمیان تصریح کرد: در سخنرانی و روضه‌های ایام محرم باید از بیان نکات حاشیه‌ای پرهیز شود و از درس های سرچشمه صاف و زلال آیات الهی برای عزاداران استفاده شود. 

امام جمعه دامغان گفت: مداحان نیز از اشعار مناسب و دارای اصول اعتقادی استفاده کنند و به منظور رعایت نکات بهداشتی، از طولانی شدن مجالس جلوگیری کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha