۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84440277
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هرگونه دسته و علم گردانی در دزفول ممنوع شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹
کد خبر: 84440277
هرگونه دسته و علم گردانی در دزفول ممنوع شد

دزفول-ایرنا- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول گفت: هرگونه دسته و علم گردانی و چوب بازی در عزاداری محرم به منظور حفظ سلامت شهروندان در وضعیت قرمز کرونایی دزفول ممنوع اعلام شده است.

حجت الاسلام احسان خاکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق نشستی که با شورای ستاد محرم شهرستان دزفول برگزار و به هیات های عزاداری ابلاغ شد در تاسوعا و عاشورای امسال برگزاری هرگونه هیات گردانی، علم یراق و چوب زنی ممنوع است و در صورت مشاهده و نادیده گرفتن تذکرها برخورد سلبی خواهد شد.
وی با بیان اینکه ورودی بقعه رودبند به منظور جلوگیری از علم یراق  مسدود شده است، افزود: مراسم عزاداری عصر تاسوعا در فضای باز حسینیه ثارالله و مراسم عزاداری عاشورا در فضای باز  مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول با تاکید بر اینکه هیچ هیاتی برای عزاداری امسال اجازه حرکت ندارد، بیان کرد: هیات‌های مارش نیز به علت جلوگیری از تجمیع عزاداران اجازه فعالیت ندارند.
وی افزود: آیین عزاداری صبح عاشورا در فضای آزاد بقعه محمدبن جعفر(ع) برگزار و نماز ظهر عاشورا در آستان سبزقبا(ع) برگزار خواهد شد. 
حجت الاسلام خاکی گفت: اجتماع در اطراف شیدانه‌ها نیز توصیه نمی‌شود و اگر قرار است مراسمی برگزار شود باید با حفظ فاصله اجتماعی همراه باشد.

وی با بیان اینکه پذیرایی باید به صورت خشکبار، بسته بندی و کمک مومنانه باشد، به مردم توصیه کرد از برگزاری روضه های خانگی شلوغ اجتناب کنند و در صورت برگزاری با تعداد کم برگزار شود.
رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول اظهارداشت: تیم هایی متشکل از نماینده فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی، بهداشت و تبلیغات اسلامی هر شب به مراکزی که برای برگزاری عزاداری اعلام آمادگی کرده اند مراجعه و ضمن بازدید در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی موارد را تذکر و برخورد سلبی خواهند کرد .
وی افزود: برخی هیات‌ها که زیرسقف اقدام به برگزاری عزاداری کرده بودند با ورود دزفول به شرایط قرمز تذکر داده شد ورودی های خود را کاهش دهند که همکاری لازم صورت گرفت.
حجت الاسلام خاکی بیان کرد: هیات های شاخص از جمله هیات رزمندگان، محبان امیرالمؤمنین و روضه الزهرا (س) پس از دهه محرم در واکسیناسیون کرونا مشارکت خواهند داشت. 
وی افزود: با توجه به همزمانی شب عاشورا و شهادت امیرعلی هیودی شهید مدافع حرم دزفول، آیین بزرگداشتی با سخنرانی حاج حسین یکتا از راویان مطرح کشوری در گلزار شهدای دزفول برگزار خواهد شد.

دزفول در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha