قیام امام‌حسین(ع) الگوی تمام حرکت‌های اسلامی در طول تاریخ است

یزد- ایرنا- عضو هیات علمی موسسه علمی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) گفت: قیام امام‌حسین(ع) در محرم ۶۱ هجری قمری الگوی بی‌بدیل تمام حرکت‌های اسلامی در طول تاریخ است و این ارزش در مسیر تحقق حق و عدالت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش روز چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی در مهریز افزود: ملت‌های مسلمان با پیروی از ابعاد مختلف نهضت سرخ حسینی و با الکوگیری از درس‌های آن با اقتدار در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تداوم قیام امام‌حسین (ع) و یاران و اصحاب ایشان است و علت اصلی پیروزی و موفقیت ملت قهرمان و رزمندگان سرفراز در دوران هشت سال دفاع مقدس به دلیل پیروی از این نهضت الهی و تاریخ‌ساز بوده است .

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز ملت‌های ستمدیده عالم و امت اسلام با تکیه و با بهره‌گیری از نهضت بزرگ حضرت امام‌حسین (ع) به راه عزت‌بخش خود در مقابل استکبار جهانی ادامه می‌دهند و این روحیه روز به روز تقویت و موجب تعالی ارزش‌های الهی است . 

روانبخش با اشاره به اینکه باید درس‌ها و عبرت‌های واقعه عظیم کربلا و عاشورا بررسی و نقشه راه برای همه مردم و ملت‌ها قرار گیرد تصریح کرد: شناخت و حرکت در مسیر امام‌حسین (ع) و شهدای کربلا زمینه‌ساز اصلی عزت و سعادت در دنیا و آخرت و در مواجهه با مشکلات است .

وی از مبلغان دینی و کارشناسان تقاضا کرد از فرصت محرم برای تبیین اهداف اصلی قیام امام‌حسین (ع) و ارایه درست آن به نسل جوان و مردم استفاده کنند که علاوه بر شعور حسینی باید به اساس حادثه و درس‌آموزی و عمل به فلسفه نهضت شهدای کربلا عنایت داشت .

در این مراسم زیارت عاشورا قرائت و برنامه مداحی در رثای  شهدای کربلا اجرا شد.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha