واکنش استاندار خراسان رضوی به برخورد عوامل شهرداری مشهد با یک شهروند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی نسبت به برخورد عوامل شهرداری مشهد با یک شهروند که در حال جمع‌آوری ضایعات بود واکنش نشان داد و خواهان دلجویی از وی توسط عاملان این برخورد شد.

چند روز پیش کلیپ برخورد عوامل شهرداری مشهد با مرد جوانی که مقداری ضایعات جمع‌آوری کرده بود در فضای مجازی منتشر شد که در آن عوامل شهرداری بار ضایعات این مرد را گرفته و در پی اعتراض او گفتند باید مجوز کار از شهرداری بگیرد.

استاندار خراسان‌ رضوی روز پنجشنبه با اشاره به نشر این کلیپ در فضای مجازی گفت: حفظ کرامت و حرمت تک تک شهروندان شریف در شهر امام مهربانی‌ها، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مورد تاکید است و همه دستگاه‌ها باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
محمدصادق معتمدیان خواستار پیگیری اتفاق صورت گرفته شد و افزود: شهرداری مشهد همواره در پایتخت معنوی ایران اسلامی و جهان اسلام، مظهر خدمت رسانی شایسته به زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی بوده و گواه این موضوع هم قابل دیدن است اما این به تنهایی کافی نیست و ضرورت دارد شهرداری مشهد نسبت به اتفاق صورت گرفته از آن شهروند شریف دلجویی کند و حتی المقدور شرایطی فراهم کند تا از شهروندانی که به دلیل مشکلات اقتصادی شدید به چنین مشاغل سخت روی می‌آورند، حمایت مادی و معنوی صورت گیرد.
وی ادامه داد: رعایت قانون و اخلاق اسلامی در برخورد با اشخاص باید مد نظر همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باشد، چه در دستگاه‌های اجرایی، چه در محافل عمومی و شهری همه مدیران و کارکنان آن‌ها باید بدانند که مردم ولی نعمت ما هستند و هر آنچه آبرو و عزت داریم به واسطه حمایت‌ها و همراهی‌های مردم است، پس شایسته است در پایتخت معنوی ایران اسلامی شاهد چنین رویدادهایی نباشیم.

اطلاعیه شهرداری مشهد

پس از انتشار این کلیپ، روابط عمومی شهرداری مشهد نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وضعیت دشوار اقتصادی باعث شده است افراد شریف برای امرار معاش با گرفتاری های فراوان روبرو باشند و این امر دشواری هایی را نیز برای کارکنان و پیمانکاران شهرداری در اداره شهر به همراه داشته است.
در این اطلاعیه آمده است: به تمامی کارکنان و عوامل شهرداری مشهد در حوزه های مختلف تکلیف شده است که در اجرای وظایف و ارائه خدمات به شهروندان ضمن تاکید بر رعایت کامل قانون و حقوق افرادی که در چهارچوب قانون عمل می کنند باید نهایت احترام به افراد صورت گیرد.
این اطلاعیه می‌افزاید: در چند سال اخیر افراد بیشتری به جمع آوری زباله و مواد قابل بازیافت اقدام می کنند که این امر با آسیب های جدی اجتماعی در سطح شهر همراه بوده است لذا شهرداری مشهد سعی بر ساماندهی این امر کرده تا افراد شریفی که از این راه ارتزاق می‌کنند به کار خود ادامه دهند و از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

روابط عمومی شهرداری مشهد افزود: همانگونه که در این کلیپ منتشر شده عوامل شهرداری توهین یا تعرض به شهروند عزیز نداشته و فقط نسبت به انجام وظیفه خود در ساماندهی موضوع، اقدام کرده اند.
در بخش پایانی اطلاعیه آمده است: حفظ کرامت و حرمت یکایک شهروندان را کماکان به همکاران خود توصیه می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha