۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84442419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم جنوب شرق استان تهران در سوگ شهید کربلا

۲۸ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84442419
مردم جنوب شرق استان تهران در سوگ شهید کربلا

تهران – ایرنا - همزمان با عاشورای حسینی، شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران یکپارچه غرق در عزا و ماتم است و مردم عزادار با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در سوگ امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، مردم شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک از صبح روز پنجشنبه مصادف با عاشورای حسینی با حضور در فضای باز اماکن متبرکه و امامزادگان پس از خواندن زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه، با مرثیه‌خوانی، به عزاداری پرداختند.
اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اعمال شده باعث شده بود تا مردم در قالب هیأت‌های عزاداری نتوانند همچون سال‌های گذشته در صحن مطه امامزدگان مدفون در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران حضور پیدا کنند.
در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) مدفن حضرت جعفربن‌موسی الکاظم فرزند بلافصل امام هفتم، مردم در صفوفی منظم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به عزاداری پرداخته و به یاد مصیب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سینه زدند.
باتوجه به محدودیت‌های کرونایی، هیچ هیأت عزادای در این مکان مقدس حضور پیدا نکرد.
هیأت‌های عزاداری با حضور در مقابل حسینیه‌ها و مساجد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سینه‌زنی و زنجیرزنی پرداخته و هیچ هیأتی در خیابان‌های شهر و روستاهای اطراف  شهرستان‌های جنوب‌شرق حضور پیدا نکرد.
امسال تمامی هیأت‌های عزداری، نذورات خود را در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع کردند.
گلزار شهدای سید فتح الله، گلزار شهدای حسین رضا، امامزاده یحیی، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد ورامین، امامزاده بی‌بی‌زبیده و ابراهیم قرچک و امامزاده جعفر(ع) پیشوا پذیرای عاشقان خاندان عصمت و طهارت بودند.
پایگاه انتقال خون سیار نیز روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با استقراردر صحن مطهر امامزاده جعفر(ع)، خون عزاداران را در محیطی بهداشتی دریافت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha