رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - مهار آتش‌سوزی تالاب هشیلان، راه‌اندازی بیمارستان صحرایی ارتش برای مداوای بیماران ویروس کرونا و برپایی مراسم عزاداری ماه محرم از مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته گذشته (۲۳ تا ۲۹ مرداد ۱۴۰۰) بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته که می توان به آن اشاره کرد راه اندازی بیمارستان صحرایی برای مداوای بیماران کووید ۱۹ در محوطه بیمارستان ۵۲۰ ارتش کرمانشاه است.

فرمانده ارشد ارتش در غرب کشور با اعلام این خبر گفت: این بیمارستان برای کسانی که نیاز به بستری ندارند راه اندازی شده و به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی به مردم استان کرمانشاه است.

امیر «سلیمان طاهری» افزود: هر زمان که تخت های کرونایی بیمارستان ها پر باشد افراد می توانند به این بیمارستان صحرایی مراجعه کنند و به صورت سرپایی آمپول رمدسیویر را دریافت کنند.

وی اظهار داشت: هم اکنون میانگین مراجعین افراد مبتلا به کرونا به این بیمارستان روزانه ۸۰ تا ۹۰ نفر است.

بیش از ۲ میلیون تن کالا امسال در کرمانشاه جابجا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۳ هزار تن کالا از استان کرمانشاه به اقصی نقاط کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

«فریبرز کرمی» افزود: بیشترین تناژ حمل و نقل کالا مربوط به شهرستان کرمانشاه با یک میلیون و ۸۹۸ هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه داری ۲ کارخانه سیمان است بیشتر حمل و نقل کالا مربوط به سیمان با تناژ ۵۸۹ هزار تن است.

کلاهبرداران میلیاردی در کرمانشاه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ نفر در شهر کرمانشاه خبر داد که در پوشش فروشنده بوسیله دستگاه اسکیمر اقدام به کپی برداری از کارت های بانکی مشتریان و برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیارد ریالی از حساب مشتریان خود کرده بودند. 

سردار "علی اکبر جاویدان" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از ارجاع چند فقره شکایت به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت تا اینکه ماموران پلیس فتا کرمانشاه در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی افراد تحت تعقیب شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به دستگیری آن ها در مخفیگاهشان اقدام کردند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، چهار دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، یک دستگاه اسکیمر، ۶۱ کارت بانکی کپی شده و مقدار زیادی طلاجات، ارز دیجیتال و وجه نقد کشف شد.

کشتی گیر کرمانشاهی از کسب مدال در مسابقات جهانی بازماند

مسابقات کشتی قهرمانی جوانان جهان در حالی به میزبانی روسیه برگزار شد که کشتی گیر کرمانشاهی حاضر در این رقابت ها از کسب مدال بازماند.

«سبحان یاری» کشتی گیر کرمانشاهی وزن ۷۴ کیلوگرم حاضر در مسابقات قهرمانی جوانان جهان بود که با شکست ۱۶ بر ۹ مقابل استامبول ژانیبک اولو از قرقیزستان مجبور به ترک زودهنگام مسابقات شد.

آتش‌سوزی تالاب هشیلان کرمانشاه مهار شد

فرماندار کرمانشاه گفت: آتش‌سوزی تالاب هشیلان که پیش از ظهر چهارشنبه (۲۷ مرداد) شروع شده بود، بعد از ساعت‌ها با تلاش نیروهای امدادی لحظاتی پیش خاموش شد.

«فضل الله رنجبر» افزود: بعد از چند ساعت تلاش مامورین آتش نشانی، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، دهیاری های بخش مرکزی و شهرداری کرمانشاه آتش‌سوزی تالاب هشیلان مهار شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات لازم برای شناسایی عاملان آتش سوزی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: کارشناسان مربوطه همچنین مشغول بررسی میزان خسارت وارده به این تالاب هستند.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: فاجعه در راه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در صورت تداوم این روند و افزوده شدن میانگین ۱۰۰ بیمار در هر شبانه‌روز، طی ۱۰ روز آینده فاجعه‌ای در راه خواهد بود.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: افزایش ۱۳۰ بیمار طی ۲۴ ساعت و بستری حدود ۳۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان طی ۲۴ ساعت بسیار نگران کننده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از ظرفیت تخت های استان به بیماران کرونا اختصاص یافته در حالی که بیماران دیگری هم هستند که باید بستری و مراقبت شوند.

هم‌اکنون یک هزار و ۱۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

۷۴۰ دستگاه خودرو در استان کرمانشاه اعمال قانون شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: از روز ۲۴ مرداد که اجرای طرح ممنوعیت ترددها آغاز شد تا پایان روز بیست و هفتم، ۷۴۰ دستگاه خودرو در کرمانشاه اعمال قانون شد.

سردار "علی اکبر جاویدان" در حاشیه بازدید از پلیس راه های استان کرمانشاه اظهار داشت: از مجموع خودروهای اعمال قانون شده ۴۲۲ مورد مربوط به جریمه ۱۰ میلیون ریالی و ۳۱۸ مورد نیز مربوط به جریمه پنج میلیون ریالی بوده است.

وی همچنین از عودت سه هزار و ۴۱۱ خودرو غیربومی به مقصدهایشان توسط ماموران مستقر در پلیس راه ها و ایستگاه های دایر شده خبر داد.

سردار جاویدان با اشاره به تداوم اجرای طرح ممنوعیت تردد خودروها از سوی ماموران انتظامی، راه و راهور کرمانشاه، از کاهش ۴۸ درصدی ترددها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. 

رئیس پلیس کرمانشاه با بیان اینکه طرح ممنوعیت ترددی تا ساعت ۲۴ جمعه پنجم شهریور در همه محورهای استان ادامه خواهد یافت، افزود: علاوه بر ممنوعیت تردد بین استانی، تردد درون استانی از شهرستانی به شهرستان دیگر هم ممنوع است.

عرشیان و فرشیان سوگوار سالار شهیدان

بازهم تاسوعا و عاشورایی دیگر از راه رسید، بیرق های عزا بر فراز هر کوی و برزن برافراشته شد و عرشیان و فرشیان سوگوار حسین بن علی (ع) امام تشنه لب شدند.

ماه محرم، ماه غم و اندوه و مصیبت مسلمانان و بلکه آزادی خواهان جهان است، ماهی که در آن درس استقامت، مبارزه با ظلم و فدا کردن عزیزترین کسانت در راه اعتقادات را به انسان ها می آموزد.

محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و حکایت آزاده ترین انسان هایی است که حاضر شدند در سخت ترین شرایط ممکن سختی تیغ و شمشیر را بر خود بخرند اما دست از حمایت امام و مولای خود برندارند.

حال پس از گذشت یک هزار و ۳۸۲ سال از واقعه جانسوز عاشورا، مسلمانان جهان و بلکه همه آزادی خواهان در این ایام رخت عزا بر تن می کنند، بر سر و سینه می زنند و در غم بی پایان مولا و مقتدایشان اشک ماتم می ریزند.

امام جمعه کرمانشاه: سفره مردم باید رنگین شود

امام ‌جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تقویت ارزش پول ملی کشورمان در دنیا گفت: سفره مردم باید رنگین شود.

آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه افزود: چنانچه رئیس‌جمهور هم تاکید کرده‌اند، اقتصاد و سفره مردم باید رونق فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت از دوم شهریور ماه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که توسط رهبر معظم انقلاب منتشر شد، مسیر و راهنمای بسیار خوبی برای دولت برای پیشبرد کارها است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله علما همچنین با تقدیر از هیات‌های عزاداری و سینه‌زنی در بزرگداشت عزای اباعبدالله‌الحسین در دهه نخست محرم گفت: معمولاً هیات ها توسط جوانان مدیریت می‌شود که در دهه اول محرم به بهترین شکل و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha