دکتر مسعود میرزایی شهرابی، جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رییس جمهوری نیز با توجه به وجود ویژگی های مختلف در دکتر باغگلی و انتظاراتی که از آموزش و پرورش در جامعه وجود دارد، او را به عنوان گزینه سکانداری این وزارتخانه به مجلس معرفی کرده است.
وی افزود: جوانی، جسارت، روحیه جهادی و تحول خواهی، دانش تخصصی و اعتقاد راسخ به تعلیم و تربیت اسلامی، روحیه تعاملی در بسیج نخبگان، عدم عضویت در گروه های سیاسی، استقلال رای و همچنین ارتباطات مناسب فراوزارتخانه ای به خصوص با شخص رییس جمهوری کلید حل بسیاری از مشکلات وزارت آموزش و پرورش است که این موارد در گزینه پیشنهادی براین این وزارتخانه وجود دارد.
وی با بیان اینکه برای مدیریت های کلان، حوزههای علوم انسانی و ادراکی نسبت به حیطه فنی موثرتر هستند، گفت: باغگلی با ویژگی مدارس و همچنین مدیریت مدارس بزرگ و موفق، به عنوان یکی از کانون اصلی تعلیم و تربیت در ارتباط مستقیم بوده و دارای شناخت میدانی از این عرصه است.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه برخی افراد سهم خواه و منفعت طلب به دنبال آن هستند تا با رای نیاوردن گزینه پیشنهادی رییس جمهوری، گزینه های دلخواه آنان به مجلس معرفی شود و به همین دلیل در فضای مجازی به وی و برنامه های پیشنهادی اش می تازند، ادامه داد: یقینا داشتن تخصص در زمینه تعلیم و تربیت و آشنایی دکتر باغگلی با مبانی نظری حوزه تعلیم و تربیت و فرآیندهای یاددهی و یادگیری، برخی خلاءهای نداشتن تجربه مدیریتی وی در حوزه های ستادی را پوشش می دهد.
دکتر میرزایی شهرابی با اشاره به توانایی و رویکردهای مناسب و قابل توجه وزیر پیشنهادی برای حل مسائل وزارت آموزش و پرورش در زمینه مدرسه محوری، عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی، افزود: مدیریت این وزارتخانه، فرصتی است که در اختیار جریان انقلابی تربیت برای شکستن حلقه های بسته مدیریتی قرار گرفته است و باید آن را مغتنم شمرد.
وی گفت: یکی از مهمترین راههای برون رفت از شرایط بحرانی امروز جامعه، سپردن سکان مدیریتی نهادها و سازمان های مهم کشور به جامعه نخبگان و جوانان انقلابی است، زیرا یکی از علل اصلی بحران های کنونی کشور، دور نگه داشتن نخبگان و متخصصان جوان انقلابی از جایگاه تصمیم سازی و تصمیم گیری و مشغول ساختن آنها به امور کم اهمیت است.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نوع ادبیات و مواجهه برخی مخالفان با وزیر پیشنهادی، بر شایستگی وی و تصمیم شجاعانه رییس جمهوری صحّه میگذارد، افزود: تصمیم سیاسی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در موضوع رای اعتماد بسیار کمرنگ است و هنر تیم پارلمانی وزرای پیشنهادی است که بتوانند با تعامل مناسب، نظر نمایندگان را به انتخاب وی جلب کنند.
او اظهار کرد: ماموریت اصلی دستگاه آموزش و پرورش در مدرسه محقق می شود، به همین دلیل آشنایی گزینه این وزارتخانه با کانون اصلی امر تعلیم و تربیت، باعث میشود در نظام دیوان سالار، بسته و متمرکز آموزش و پرورش، طرحی نو و برخاسته از اراده معلمان به اجرا درآید.
فهرست وزرای پیشنهادی سیزدهمین کابینه دولت جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۳ مرداد به صورت رسمی از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد و دکتر حسین باغگلی به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
نظر شما