ارتش با تمام قوا در خدمت بیماران کرونایی است

قزوین - ایرنا - رییس بیمارستان ۵۵۳ ارتش در قزوین گفت: ارتش همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکنون و با تمام امکانات و تجهیزات خود در خدمت شهروندان و بیماران کووید ۱۹ بوده و خواهد بود.

سرهنگ سید جواد عبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین شاخصه و وظیفه ذاتی مراکز درمانی ارتش ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به خانواده نیروهای مسلح، کارکنان پایور و وظیفه در حالت عادی و یا بحرانی است.

وی ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و با گذشت حدود ۵۵۰ روز از این واقعه، بیمارستان ۵۵۳ ارتش در قزوین علاوه بر انجام ماموریت ذاتی خود، در کنار وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و برابر دستور سلسله مراتب فرماندهی با تمام توان و امکانات خود در کنار مردم برای مهار این ویروس قرار داشته است.

سرهنگ عبادی  اضافه کرد: ارایه آموزش های لازم در خصوص چگونگی پیشگیری از این بیماری، انجام نظارت های ۱۰۰ درصدی بهداشتی و بیمارستانی، ارایه خدمات به اماکن نظامی تحت پوشش شامل آسایشگاه ها و انجام ماموریت کارکنان پایور و وظیفه در کنار فراهم کردم امکانات اولیه از جمله تهیه و توزیع مواد شوینده و ضدعفونی کننده ها به جمعیت مورد هدف و شهروندان از جمله اقدامات بیمارستان ارتش قزوین بوده است.

سرهنگ پزشک عبادی تصریح کرد: علاوه بر ارایه خدمات یاد شده، بیمارستان ۵۵۳ ارتش قزوین همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدام به برپایی نقاهتگاه ۲۰۰ تختخوابی در شهرستان رشت کرد و این در حالی است که عملیات گندزدایی معابر، کنترل و نظارت در عوارضی های استان قزوین به همراه چاپ کتاب و مقاله و برگزاری وبینارهای مختلف جهت ارایه آموزش های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به این ویروس نیز به انجام رسید.

به گفته وی، همزمان با پیک سوم کرونا، بیمارستان ارتش به طور کامل بخش کرونایی بیمارستان رحیمیان، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قزوین در شهرستان البرز را با همراهی کادر درمانی، پزشکی و پرستاری خود در اختیار گرفت و در پیک چهارم نیز اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در داخل لشکر ۱۶ زرهی قزوین نمود. 

رییس بیمارستان ۵۵۳ ارتش با اشاره به برپایی ۳۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان صحرایی، اظهار داشت: بدون شک یکی از مهمترین نیازها و ملزومات بخش کرونا و بستری بیماران کووید ۱۹ وجود اکسیژن به اندازه کافی است و اگر بیمارستانی این الزام را نداشته باشد امکان و اجازه ارایه خدمات نیز نخواهد داشت.

سرهنگ عبادی ادامه داد: خوشبختانه بیمارستان ۵۵۳ ارتش با تخصیص اعتبارات لازم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال توانست همزمان با برپایی بیمارستان صحرایی خود یک دستگاه اکسیژن ساز ۴۰۰ لیتری را با همکاری سلسله مراتب فرماندهی خریداری، نصب و راه اندازی کند تا به عنوان قلب تپنده این مرکز، پذیرای بیماران بستری خود باشد و برای تجهیز و خرید الزامات و تجهیزات ۳۰ تخت بیمارستانی نیز حدود ۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است.

واکسیناسیون بیش از ۸ هزار قزوینی در بیمارستان ۵۵۳ ارتش

رییس بیمارستان ۵۵۳ ارتش با اشاره به انجام واکسیناسیون بیش از ۸ هزار شهروند قزوینی در این مرکز درمانی، خاطرنشان کرد: همزمان با پذیرش بیماران کووید ۱۹، ارتش کار واکسیناسیون شهروندان را نیز پیش از آن آغاز کرده بود و در حال حاضر این کار با تجهیز چهار دستگاه کانتینر و پرسنل کامل ارتش، ادامه دارد.

به گفته وی، تمام ماموریت ها و خدمات ارایه شده از سوی بیمارستان ارتش در راستای فرمایش و فرامین فرماندهی معزز کل قوا صورت می گیرد و ما به عنوان سرباز با هدف تحقق شعار ارتش فدای ملت نیز تا آخرین قطره خون پای این مساله ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه هرچند ارتش توانایی افزایش تعداد تخت های خود برای بیماران کرونایی را دارد اما این مساله به هیچ عنوان کار عاقلانه و منطقی نیست، تصریح کرد: به طور حتم و با تلاش بیشتر و مضاعف در انجام واکسیناسیون امیدواریم به هیچ عنوان نیازی به افزایش و استقرار تخت های بستری برای بیماران کووید ۱۹ نداشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha