وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

استانها - ایرنا - شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان و صاحب‌نظران سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم را فردی پاکدست، توانمند، متخصص، پژوهش‌محور و آگاه به امور این وزارتخانه دانستند.

به گزارش ایرنا، ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شده است.

وی متولد اول تیر ۱۳۵۱ در کاشان، دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو است، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرده و از سال ۱۳۹۵ و در دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد.

معاونت امور مجلس وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی ساداتی‌نژاد محسوب می‌شود.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

شماری از نماینگان مجلسی شورای اسلامی، کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه کشاورزی در گفت و گو با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی به تبیین برخی ویژگی‌های شاخص و برجسته وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند و گفتند: ساداتی‌نژاد علاوه بر تحصیلات و دانش تخصصی در حوزه آب و کشاورزی، با داشتن بیش از یکسال تجربه به عنوان رییس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، اشرافیت بسیار خوبی بر مسایل این حوزه دارد.

آنان ورزیدگی، صراحت لهجه و پاک فکری را از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی عنوان و تاکید کردند: ساداتی‌نژاد دارای سوابق و تجربه کاری زیادی است و طی بازدیدی که از استان‌های مختلف به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی مجلس داشته به تمامی ظرفیت و کاستی‌های این بخش آشناست.

به گفته صاحب‌نظران، ساداتی‌نژاد در بحران‌های به وجود آمده برای گوشت، مرغ، نهاده‌های دامی و آب با سفر به بیشتر استان‌های کشور و شناسایی بیش از ۲۵ مورد نظارت میدانی، نقاط قوت و ضعف و اشراف کامل نسبت به مسایل و تمامی موضوع‌ها برنامه علمی و مدون تهیه کرد که با قرار گرفتن در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی، امکان اجرایی‌ کردن این برنامه‌ها را دارد.

تخصص و آگاه بودن به امور

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، تخصص، تعهد و آگاهی از امور را از شاخصه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: ساداتی‌نژاد در برهه کنونی بهترین گزینه برای تصدی این مسوولیت محسوب می‌شود.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

رحمت‌الله فیروزی‌پور با بیان اینکه رییس جمهوری ۲ نفر از وزیران پیشنهادی خود از جمله ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل را از بین نمایندگان مجلس انتخاب کرده است، افزود: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی علاوه بر تحصیلات و دانش تخصصی در حوزه آب و مرتبط با کشاورزی، بیش از یکسال به عنوان رییس کمسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی فعالیت کرده و اشرافیت بسیار خوبی بر مسایل این حوزه دارد.

وی، سفرهای متعدد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به استان‌ها و شهرستان‌های کشور به عنوان رییس کمسیون کشاورزی مجلس را از دیگر محاسن ساداتی‌نژاد و منجر به کسب اطلاعات جامع و رصد مشکلات این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: وی در شرایط کنونی بهترین گزینه برای وزارت جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساداتی‌نژاد باتوجه به اطلاعات و اشرافیت از درون مجلس، سوابق اجرایی و تسلط بر موضوع‌های تخصصی گزینه بسیار خوب و موفقی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است، اظهار امیدواری کرد که وی با استفاده از توان خود و ظرفیت نیروهای وزارت جهاد کشاورزی بتواند مسایل و مشکلات عدیده‌ای را که کشاورزان کشور با آن درگیر هستند رفع کند.

فیروزی‌پور تصریح کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با حضور قدرتمند خود می‌تواند مشکلاتی از جمله موضوع نهاده‌های دامی و معضلات دامداران کشور را رفع و در شرایط دشوار اقتصادی به مردم کشور خدمت کند.

کارآمدترین وزیر دولت سیزدهم

نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان دیگر نماینده‌ای بود که از حضور ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم استقبال کرد، وی را کارآمدترین وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم دانست و پیش‌بینی کرد که با رای بالایی اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ترکیب کابینه دولت سیزدهم در مجموع قابل دفاع است و در این میان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی هم در بین وزرا موفق‌ترین و کارآمدترین وزیر پیشنهادی دولت محسوب می‌شود.

به گفته وی، سوابق و تجربه کاری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی زیاد است و طی بازدیدی که به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی مجلس از استان‌های مختلف داشته نسبت به تمامی ظرفیت و کاستی‌های بخش کشاورزی آشنایی جامع و کاملی دارد.

وی با بیان اینکه ساداتی‌نژاد بالاترین رای را از نمایندگان مجلس می‌گیرد، اظهار داشت: وی برای بخش‌های مختلف کشاورزی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد و به یقین تحول بزرگی را در بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد.

نماینده پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز مغان با بیان اینکه بهره‌وری کشاورزی در سال‌های اخیر پایین آمده است، افزود: تامین نهاده‌های کشاورزی، افزایش تولیدات داخلی، اصلاح الگوی کشت، اجرای پایاب سدها و اجرای پروژه‌های آبیاری مدرن و طرح‌های اشتغال‌زا از جمله برنامه‌های اولویت‌دار وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و جزو خواسته‌های ما از این وزیر خواهد بود.

جهانگیرزاده ادامه داد: ساداتی‌نژاد به عنوان شخصیت آکادمیک و دانشگاهی با حضور در کابینه دولت سیزدهم منشا خدمات مطلوب و موثری خواهد بود و با توجه به تحصیلات، سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی گزینه‌ای شایسته و منحصر به فرد برای وزارت جهاد کشاورزی است.

تجربه و تخصص ساداتی‌نژاد

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز از تجربه و تخصص مناسب ساداتی‌نژاد گفت و او را شایسته کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس و تصدی وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم دانست.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معتقدم مجلس شورای اسلامی رای اعتماد خوبی به ساداتی‌نژاد می‌دهد و وی می‌تواند در این مسوولیت موثر و موفق باشد.

وی تصریح کرد: طی یکسال نخست دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در کمیسیون کشاورزی و در هیات رییسه آن با ساداتی‌نژاد که فردی فعال، پیگیر و علاقه‌مند است همکاری داشته و از نظر تخصص و تحصیلات دانشگاهی مرتبط با حوزه جهاد کشاورزی جایگاه ممتازی دارد.

پاکدست و باتجربه

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز که در بیش از یکسال اخیر ارتباط نزدیک و شناخت مناسبی از ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی داشته است، از وی به عنوان فردی پاکدست، باتجربه و قاطع یاد کرد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: ورزیدگی، صراحت لهجه و پاک فکری از دیگر ویژگی‌های ساداتی‌نژاد است و انتخاب وی به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سوی دکتر سیدابراهیم رییسی بجا و شایسته است و به نمایندگی از مردم حوزه انتخابیه کاشان از رییس جمهوری قدردانی می‌کنم.

همچنین شماری از اعضا و مدیران تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با بخش کشاورزی با اعلام حمایت قاطع از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم، ساداتی‌نژاد را بهترین گزینه برای تصدی این مسوولیت دانستند.

ارتباط با تولیدکنندگان

در این خصوص، عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشاورزی ایران و دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی اصفهان، مطالبه‌گری و ارتباط با تولیدکنندگان را از شاخصه‌های بارز ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

اسفندیار امینی با تاکید بر عملکرد رضایت‌بخش ساداتی‌نژاد به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش و توفیقات وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با ورود برای اصلاح قوانین بسیار مهم و تعامل با تشکل‌های این بخش و همچنین سایر تشکل‌ها عامل خرسندی و رضایت‌بخش است؛ البته این مهم به مفهوم تکمیل بودن همه چیز در کشاورزی نیست.

وی خاطر نشان کرد: ساداتی‌نژاد در صورت تداوم روحیه پیگیری و مطالبه‌گری همچون حضور در مجلس و ارتباط لحظه به لحظه با تشکل‌های بخش کشاورزی و نه تشکل‌های شبه دولتی، همانند ریاستش در کمیسیون کشاورزی موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: حفظ ارتباط مستمر با تشکل‌هایی از جمله اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها، اصناف، انجمن‌های اصناف، نظام صنفی کشاورزی، بنیاد گندم‌کاران، انجمن‌های خبرگان کشاورزی که از تولیدکنندگان هستند و در چرخه تولید مزرعه، دامداری، گلخانه و مرتع حضور دارند نسبت به ارتباط با تشکل‌های غیردولتی که در اداره‌ها و بیرون از چرخه تولید حضور دارند می‌تواند عامل موفقیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و زمینه‌ساز رضایت در بخش کشاورزی شود.

به گفته عضو هیات رییسه اتاق اصناف کشاورزی ایران، در صورتی که ساداتی‌نژاد صفر تا صد کار خود را انجام ۲ اصل مهم اجرای قانون و مدیریت مشارکتی با تشکل‌های تولیدکنندگان قرار دهد در این مسیر موفق و سربلند خواهد بود.

پاکدستی و توانمندی

مدیر تعاون روستایی استان البرز نیز با بیان اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای دولت سیزدهم فردی پاکدست و توانمند است، گفت: تعاون روستایی و تشکل‌های بخش کشاورزی البرز با تمامی توان از وزیر جدید پیشنهادی جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را دارد و از حضور وی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی استقبال می‌کنند.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از دید صاحب‌نظران و نمایندگان قوه مقننه

سیدمحسن موسوی افزود: ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم گزینه‌ای بسیار مناسب برای تصدی این مسوولیت محسوب می‌شود، چرا که آشنایی کامل به مسایل و مشکلات بخش کشاورزی و پاکدستی وی زبانزد است.

به گفته وی، ساداتی‌نژاد که در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی فعالیت کرده، آشنایی کامل به قوانین دارد به طوری که به واسطه این نظارت‌ها توانست پیگیری لازم در موضوع انتزاع وظایف بازرگانی بخش کشاورزی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی و برگرداندن آن به بخش داشته باشد و این موضوع را به نتیجه رساند.

وی با بیان اینکه ساداتی‌نژاد آشنایی کامل به بیشتر تشکل‌های بخش کشاورزی و افراد تاثیرگذار و فعالیت‌های اقتصادی این بخش دارند، اظهار داشت: از وزیر جدید انتظار داریم تا به تشکل‌های بخش کشاورزی بها داده و در واگذاری امور به بخش خصوصی و تشکل‌ها اهتمام داشته باشند.

توانایی علمی و قدرت اجرایی

مدیرعامل اتحادیه منابع طبیعی و آبخیزداری مرتعداران اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا، توانایی علمی، عملی و قدرت اجرایی را از ویژگی‌های بارز و زبانزد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی کشاورزی دولت سیزدهم عنوان کرد.

مهدی شانظری افزود: سابقه فعالیت ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس و تحصیلات مرتبط وی با رشته کشاورزی و منابع طبیعی برای وزارت جهاد کشاورزی مفید است و به این بخش کمک می‌کند.

وی، پیگیری و فعالیت‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی را نشان از توانایی علمی، عملی و قدرت اجرایی و مدیریتی ساداتی‌نژاد در حمایت از بخش کشاورزی و کمک موثر به این بخش عنوان کرد.

مدیرعامل اتحادیه منابع طبیعی و آبخیزداری مرتعداران اصفهان، عملکرد ساداتی‌نژاد به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منایع طبیعی و محیط زیست مجلس مثبت‌ و راضی‌کننده دانست و اضافه کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی تصمیم‌های موثر و کارگشایی را در مجلس گرفت و مصوبه‌های خوبی را پیگیری کرد.

شانظری با تاکید بر فعالیت‌های نظارتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: ساداتی‌نژاد مدیری دلسوز و اجرایی در بخش کشاورزی و گره‌گشا برای جمعیت هدف این بخش است.

وی، تلاش‌های وزیر پیشنهادی کشاورزی از جمله برنامه وی برای سنددار کردن اراضی کشاورزی را یادآور شد و افزود: ساداتی‌نژاد باتوجه به تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته منابع طبیعی و آبخیزداری می‌تواند مشکلات این بخش را بهتر و بیشتر شناسایی و برای رفع آن با پیگیری مثمرثمر در بخش کشاورزی اقدام کند.

شماری از رییسان دانشگاه‌ها که سابقه همکاری و شناخت مناسبی از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دارند، اشراف بر امور و حرکت در مسیر برنامه‌های پژوهش‌محور، راهبردی و گره‌گشا را از جمله ویژگی‌های برجسته ساداتی‌نژاد عنوان کردند. 

اشراف کامل بر امور جهاد کشاورزی

در این رابطه، رییس دانشگاه پیام‌نور آران و بیدگل با تاکید بر اشراف کامل وزیر پیشنهادی کشاورزی دولت سیزدهم به این حوزه گفت: ساداتی‌نژاد دارای تحصیلات مرتبط است و به حوزه مربوطه اشراف کامل دارد.

محمدجواد مهدوی با اشاره به مدرک دکترای وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در رشته مهندسی هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو افزود: ساداتی‌نژاد اکنون رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و از معدود وزیران پیشنهادی دارای تحصیلات آکادمیک (دانشگاهی) در زمینه مرتبط با امور وزارتخانه پیشنهادی است.

وی، اقدام برای اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و طرح‌های حفظ زمین‌های زراعی و باغ‌های کشور، تشکیل شورای عالی آب کشور، تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را از اقدام‌های رییس کمیسیون کشاورزی در ۲ سال فعالیت وی برشمرد.

رییس دانشگاه پیام نور آران و بیدگل با تاکید بر اینکه شرط مدیریت موفق در یک زمینه، تنها آگاهی از اصول مدیریتی نیست، بلکه اشراف کامل به موضوع‌ها و معضلات نیز از دیگر موارد است، اظهار داشت: ساداتی‌نژاد در بحران‌های به وجود آمده برای گوشت، مرغ، نهاده‌های دامی و آب با سفر به بیشتر استان‌های کشور و شناسایی بیش از ۲۵ مورد نظارت میدانی، نقاط قوت و ضعف و اشراف کامل نسبت به مسایل و تمامی موضوع‌ها برنامه علمی و مدون تهیه کرد که با قرار گرفتن در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی، امکان اجرایی شدن این برنامه‌ها را دارد.

مهدوی، تجربه چند ساله فعالیت ساداتی‌نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس با توجه به رصد مشکلات این بخش و قانون‌گذاری‌های حوزه کشاورزی را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: نگاه به این دوره و تجربه‌های ارزشمند با سفرهای پرتعداد به مناطق مختلف کشور و آشنایی نزدیک با مشکلات هر منطقه، امید و پویایی دوره وزارتی با آگاهی مطلوب از مشکلات موجود را نوید می‌دهد و می‌تواند مزیت ویژه وزیر پیشنهادی کشاورزی برای تصدی این مسوولیت شود.

وی تصریح کرد: تعامل گسترده وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با طیف‌های سیاسی موجود کشور که منتج به تعامل و همکاری با سایر افراد به تناسب تخصص و صرف نظر از گرایش سیاسی آنها می‌شود از دیگر محاسن ساداتی‌نژاد است.

به گفته وی، حتی با نگاهی به سوابق مدیریتی و اجرایی وزیر پیشنهادی کشاورزی می‌توان دریافت که افزون بر ۹۰ درصد مسوولیت‌های وی در حوزه تخصصی منابع طبیعی و کشاورزی بوده است.

برنامه‌های پژوهش‌محور، راهبردی و گره‌گشا

همچنین رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در گفت‌وگو با ایرنا، برنامه‌های ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را پژوهش‌محور راهبردی، گره‌گشا و عامل تحول در این حوزه دانست.

میثم عرب‌زاده با تاکید بر آگاهی دقیق وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم به امور حوزه کشاورزی افزود: برنامه‌های ساداتی‌نژاد با توجه به تحصیلات تخصصی وی در تمامی مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به ویژه در گرایش منابع آب، با توجه به مشکل اساسی کم‌آبی و خشکسالی این روزها، راهبردی و مشکل‌گشا است.

وی برنامه شاخص وزیر پیشنهادی کشاورزی را رسیدن به قله اقتدار غذایی دانست و اظهار داشت: اجرای برنامه‌های ساداتی‌نژاد با توجه به مشکلات عدیده به ویژه در حوزه امنیت غذایی و نبود تکانه‌های لحظه‌ای و نوسان‌های آنی به طور کامل ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار امیدواری کرد: رای بالای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی زمینه‌ساز ارایه خدمات دانش‌محور وی به ویژه در ساماندهی مسایل مهم معیشتی مردم و کشاورزان از جمله نهاده‌های دامی، تأمین مطلوب نیاز غذایی و اقدامات اساسی در کشور شود.

لایق از نظر تخصصی، اجرایی و اجتماعی 

رییس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی از سه دیدگاه تخصصی با محوریت علم و پژوهش، سوابق اجرایی و اجتماعی با محوریت فرهنگی و مردم‌داری گزینه ویژه و لایق برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

محمد حمیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساداتی‌نژاد که اکنون به عنوان نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کند، شخصیتی دانشگاهی، بسیار توانمند، پرتلاش، پیگیر و متعهد است که در صورت تایید سکانداری وی برای وزارت جهاد کشاورزی، کل کشور از خدماتش بهره‌برداری می‌کنند.

وی با تبیین و تحلیل انتخاب ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم از سه دیدگاه افزود: از نظر علمی و تخصصی، با توجه به شناخت همکاری دانشگاهی از ساداتی‌نژاد و اهمیت و تاثیر مسایل علمی پژوهشی به ویژه تخصصی در پیشرفت و آبادانی یک جامعه و مملکت، دارای رشته علمی، تخصصی و امور پژوهشی بسیار مناسب و متناسب با جهاد کشاورزی است.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان با یادآوری اینکه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در برهه کنونی دانشیار دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه تهران است، گفت: ساداتی‌نژاد با توجه به سابقه علمی از مقاطع کارشناسی تا دکترا با مدارک آکادمیک دانشگاهی، حوزه‌های مهندسی صنایع طبیعی و هیدرولوژی آب و تمامی موضوع‌های مرتبط با کشاورزی دارای تخصص علمی مطرح و سنخیت کامل با این انتخاب از نظر علمی است.

حمیدی با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش و مدارک پژوهشی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با وجود کتاب، مقاله رساله‌ها و پایان نامه‌های زیاد در این زمینه که به طور حتم در حال افزایش و غنا بخشیدن است، اضافه کرد: تخصص کافی و وافی ساداتی‌نژاد از نظر علمی و پژوهشی و تربیت دانشجویان دکترا، عرصه تخصصی وی را تقویت کرده است.

به گفته وی، تعهد، تخصص و پیگیری‌های زیاد از سال ۱۳۹۵ به عنوان نماینده مجلس دهم و از سال ۱۳۹۹ به عنوان نماینده مجلس یازدهم برای تحقق مطالبات مردمی،سفرهای استانی و مصوبه‌های صورت گرفته طی ۱۴ ماه اخیر ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس، گواه خوبی بر مدیریت و تجربه اجرایی گزینه پیشنهادی جهاد کشاورزی در چند سال اخیر است.

رییس دانشگاه پیام نور کاشان تصریح کرد: سعه صدر گزینه وزارت جهاد کشاورزی در پیگیری‌های دقیق برای عملیاتی کردن تمامی مطالبات حوزه انتخابیه متبوع خود در مجلس تا حد امکان و توان و رسیدن به نتایج بسیار خوب و مثبت، نظارت‌های میدانی و فعالیت‌های اجرایی در سال‌های کنونی برای بسیاری از استان‌ها و حتی روستاها و شهرهای مطالبه‌گر در زمینه کشاورزی نیز قابل دفاع است.

حمیدی با اشاره به شخصیت اجتماعی و فرهنگی ساداتی‌نژاد به عنوان چهره متعهد، مردمی و پاسخگویی به مطالبات مردم حتی به اذعان همکارانش است، اضافه کرد: این شخصیت آکادمیک و دانشگاهی که علاوه بر هوش و نبوغ علمی، پیگیری و تعهد نیز از شاخصه‌های برجسته‌اس محسوب می‌شود با حضور در کابینه دولت سیزدهم منشا خدمات مطلوب و موثری خواهد بود. 

وی خاطر نشان کرد: ساداتی‌نژاد با توجه به تحصیلات، سوابق علمی، پژوهشی و اجرایی گزینه‌ای شایسته و منحصر به فرد برای وزارت جهاد کشاورزی است؛ وزارتخانه‌ای که مخاطب آن همه مردم عزیز به ویژه روستاییان تلاشگر، کشاورزان زحمت‌کش و تمامی تولیدکنندگان این عرصه در کسب روزی و تأمین معیشت هستند.

حمیدی با تاکید بر اینکه نمی‌توان این حوزه‌ها را جدا از زندگی جاری مردم دانست، گفت: در صورت کسب رای اعتماد ساداتی‌نژاد از مجلس امید می‌رود همچون همیشه با سوابق اجرایی که از او در حوزه‌های مختلف موجود است برای مردم کشور و این عرصه خدمتی موفقیت‌آمیز ظاهر شود.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم صبح امروز (شنبه) با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha