مردم خواستار دولت تحول‌خواه و عدالت‌محور هستند

تهران- ایرنا- نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم خواهان دولتی تحول‌خواه و عدالت‌محور هستند، گفت: در کنار مشکلات معیشتی، سه کلمه عدالت، مبارزه با فساد و رانت جزو خواسته‌های اصلی مردم است که این سه واژه با کیفیت بالا و دقیق در برنامه‌های رییس‌جمهوری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، لطف الله سیاهکلی روز شنبه در موافقت با کلیات برنامه‌های دولت سیزدهم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، گفت: سپاس می‌گویم مردمی بصیر و دشمن شناس داریم که یار و یاور رهبر فرزانه اسلام هستند و رییس جمهوری جهادی، انقلابی و فساد ستیز را انتخاب کرده‌اند. به آقای رئیسی این اخذ رای بالا را تبریک گفته و بابت کابینه‌ای که معرفی کرد از او تشکر می‌کنم که کابینه‌اش روحیه جهادی، انقلابی و مبارزه با فساد و رانت دارد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار حل مشکلات معیشتی، سه کلمه عدالت، مبارزه با فساد و رانت جزو خواسته‌های اصلی مردم است و این سه واژه در برنامه‌های رییس جمهوری با کیفیت بالا و دقت وجود دارد. روحیه تحول خواهی، عدالت‌محوری و حل مشکل از برنامه‌های آقای رییسی است و مردم منتظرند جنابعالی در این زمینه اقدام کنید.

وی افزود: توجه به بیانیه گام دوم یعنی توجه به فرهنگ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، توسعه روابط بین‌الملل و توجه به همسایگان. کلید واژه‌ رییس‌جمهوری در مراسم تحلیف که همسایگان را به مثابه خویشاوندان خود می‌دانیم، بسیار مهم است و اولین بار است رئیس جمهوری همسایگان را در این تراز نگاه و به آنان توجه می‌کند.

 سیاهکلی خاطرنشان کرد: در این کابینه نظم و هماهنگی را جهت تحقق پیشرفت در کشور به راحتی می‌توان دید و این خیلی ارزشمند است. مشکل ما در اقتصاد، نادیده گرفتن نقش مردم است که در اینجا به آن توجه شده است.

 این نماینده مجلس اظهار کرد: تمام قدرت ما در استحکام خانواده است در تمام دنیا خانواده‌ها پاشیده شده‌اند اما در کشور ما این موضوع به خوبی وجود دارد اما باز باید به آن توجه ویژه‌ای داشت تا بتوانیم از این ظرفیت بهره ویژه ببریم.

وی یکی از برنامه های اعلامی خوب رییسی را تمرکز زدایی برشمرد و گفت: استان‌های ما ظرفیت بالایی دارند و آمایش سرزمینی بسیار مهم است. بارها دراین باره شعار داده شد اما عمل نشد. باید به استانداران اختیارات ویژه دهیم و افرادی استاندار شوند که حداقل بتوانند هزینه استان متبوع را دربیاورند و نگاه اقتصادی داشته باشند.

این نماینده مجلس نقطه برجسته دیگر برنامه‌ دولت سیزدهم را عدم مداخله در امور سرمایه عنوان کرد و گفت: با ورود غیر مسئولانه دولت، سرمایه‌های مردم از بین رفت و دولت مردمی خود را از ورود به این موضوع منع و از سرمایه مردم حمایت می‌کند. برنامه دیگر آقای رئیسی کاهش تصدی‌گری دولت و تغییر در ساختار بودجه است. همه می‌دانیم که ساختار بودجه غلط است و مجلس هم امسال تلاش کرد اما دولت باید همکاری کند و آقای رئیسی این را در دستور کار قرار دهد و خود باعث تغییر بنیادی و هوشمندسازی ساختار بودجه شود.

سیاهکلی با اشاره به چند دستورکار فوری دولت از جمله واکسیناسیون، گفت: تجربه دنیا نشان داد که واکسیناسیون موفق بود و موفقیت‌های کشورها در این زمینه را دیدیم که در کشور ما تاکنون کم توجهی شده است. امیدواریم دولت با نگاهی که دارد، این قضیه مهار شود.

وی ادامه داد: توجه به گرانی، ثبات اقتصادی، کسب و کارها و معیشت مردم که یکی از مشکلات مردم است در اولویت رئیس جمهور قرار گرفته است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: مردم از تورم افسارگسیخته خسته هستند؛ بیمه درمان را سامان دهید؛ بیش از سه سال است که کارگران ساختمانی و رانندگان بیمه نمی‌شوند و قشر زیادی از جامعه بیمه ندارند. دولت در این زمینه و همچنین در قضیه همسان سازی حقوق بازنشستگان به تکالیف خود عمل نکرد. منابع طبیعی هم بد رفتار می‌کند و املاک مردم را به نام دولت می‌زند.

وی با بیان اینکه مالکیت در اسلام محترم است، ادامه داد: تحت هیچ عنوان نمی‌توانیم ملک مردم را بگیریم و بگوییم چون این زمین را از سال ۴۰ قبل نکاشته‌اید پس مال دولت است. آیا این شرعی و دلیل قانونی است؟ دولت به اندازه کافی ملک دارد و نمی‌داند چه کند. دستور قلع  وقمع فله‌ای باغ‌های مردم داده می‌شود که چرا چند سال است این جا باغ شده و این رفتار شرعی و انسانی و اسلامی نیست.

سیاهکلی اضافه کرد: به آبخیزداری در کشور کم توجهی شده است. مساله قیر رایگان بین راه و وزارت نفت انجام می‌شود اما وضعیت راه‌های ما خوب نیست و با توجه به پخش قیر رایگان دستور دهید وضعیت جاده‌ها اصلاح شود.

وی افزود: بنده به عنوان وکیل مردم دولت شما را دولت انقلابی، جهادی و مبارزه با فساد و رانت می‌دانم و تا زمانی که دولت شما در این مسیر است ما نمایندگان از آن حمایت می‌کنیم اما اگر خدای نکرده از این مسیر خارج شد از ظرفیت‌های قانونی خود برای تنظیم دولت استفاده می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha