۳۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱
کد خبر: 84443814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیکلاس برنز و رام ایمانوئل سفیران پیشنهادی بایدن برای چین و ژاپن

تهران – ایرنا – جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، نیکلاس برنز دیپلمات کهنه کار را به عنوان سفیر این کشوردر چین و رام امانوئل شهردار سابق شیکاگو و عضو معروف حزب دموکرات را به عنوان سفیر در ژاپن پیشنهاد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سی ان ان، سفیران پیشنهادی بایدن باید از سد تصویب مجلس سنا بگذرند که اکنون کرسی های آن بین جمهوری خواهان و دموکرات ها تقسیم شده است.

سفارتخانه های آمریکا در پکن و توکیو از مهمترین مراکز دیپلماتیک آمریکا هستند زیرا چین به یک رقیب اقتصادی بسیار قوی تر از قبل تبدیل شده و کشوری با نفوذ نظامی فزاینده در دو اقیانوس هند و آرام است و ژاپن هم بیش از نیم قرن متحد اصلی واشنگتن است.

نیکلاس برنز درگذشته به عنوان دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی و به عنوان سفیر این کشور در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و یونان فعالیت کرده است.

او درگذشته با دولت چین در زمینه پرونده های افغانستان، تحریم های سازمان ملل علیه ایران و کره شمالی و همچنین پرونده سیاست های آمریکا در دو حوزه اقیانوس هند و اقیانوس کار کرده است.

برنز اکنون روابط بین الملل و دیپلماسی را در دانشگاه تدریس می کند و در گذشته در باره روابط آمریکاو چین تدریس کرده است.

کاخ سفید اعلام کرده که برنز به زبان فرانسه مسلط و با زبان های عربی و یونانی آشنا است، اما به زبان چینی آشنایی ندارد.

اما رام امانوئل با رزومه ای کاملاً متفاوت از برنز درصدد دستیابی به منصب سفیری آمریکا در ژاپن است.

نام امانوئل قبل از انتخاب او به عنوان شهردار شیکاگو بر سر زبان ها افتاد، زمانی که باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا او را به عنوان کارمند ارشد کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری خود منصوب کرد.

وی همچنین بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ به عنوان نماینده حزب دموکرات انتخاب شد و در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون هم به عنوان مشاور سیاسی او کار کرده است.

کلینتون در توئیتر نوشت: رام امانوئل و نیکولاس برنز تصمیم گیرانی باهوش و با تجربه هستند.

نانسی پلوسی دموکرات و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم که از نزدیکان بایدن است از نامزدی امانوئل برای سفارت ژاپن استقبال کرد و گفت: تجربه بزرگ او از کنگره تا کاخ سفید به ملت ما کمک می کند، زیرا او در تحکیم روابط با یکی از مهمترین متحدان کشور ما تلاش می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha