هادی زارع پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تدریس یک جانبه توسط معلم و مشارکت نکردن دانش آموزان امکان پرسش و پاسخ و تعامل حضوری بین معلم و دانش آموز را از بین برده است.
وی اضافه کرد : برآیند کار حاکی از این است که دانش آموزان تمرکز دقیق بر روی دروس خود در فضای مجازی نداشته و معلمان هم کنترل کمتری بر دانش آموزان دارند.
به گفته زارع پور، پژوهش ها نشان داده که یادگیری دانش آموزان در کلاس های درس حضوری ۵۰ درصد بیشتر از حضور در کلاس های آنلاین است.
وی افزود: به طور قطع می توان عنوان کرد که هیچ چیز به اندازه آموزش حضوری مفید نخواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بر همین اساس وزارت خانه تصمیم گرفته در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم در راستای تامین سلامت دانش آموزان و معلمان کلاس های درس امسال حضوری برگزار شود تا شاهد رفع این نقیصه آموزشی باشیم .
زارع پور این را هم اضافه کرد که سال گذشته نیمی از دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد عضو شبکه شاد بودند.
از گفته های مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می توان چنین نتیجه گرفت که پارسال تنها نیمی از ۱۶۶هزار و ۸۹۵ دانش آموز استان از شبکه شاد بهره بردند که ۳۴درصد از این تعداد دانش آموز در مناطق روستایی و چهار درصد هم در مناطق عشایری تحصیل می کنند.
کهگیلویه و بویراحمد ۸۲۳ هزار نفر جمعیت دارد و ۷۰ درصد روستاهای ان به اینترنت دسترسی دارد.
نظر شما