روی خط پایتخت؛ آغاز مرحله دوم واکسیناسیون رانندگان ناوگان اتوبوسرانی

تهران- ایرنا- با اتمام نخستین مرحله واکسیناسیون رانندگان ناوگان اتوبوسرانی تهران که از تاریخ ششم مرداد شروع شده بود، مرحله دوم واکسیناسیون رانندگان شرکت واحد از صبح فردا آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، فرآیند واکسیناسیون رانندگان این شرکت پیرو پیگیری‌های به عمل آمده و مطابق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده در حال انجام است.

بدیهی است واکسیناسیون کامل رانندگان اتوبوسرانی تهران که از نزدیک و به صورت روزانه با مسافران سروکار دارند، در حفظ سلامت این عزیزان که در صف مقدم خدمات‌رسانی به شهروندان قرار دارند، تاثیر گذار خواهد بود.

برگزاری ۱۰ شب مراسم تعزیه خوانی در بوستان شقایق منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: همزمان با دهه دوم ماه محرم مراسم تعزیه خوانی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز بوستان شقایق برگزار می شود.

علی توکلی با اعلام این خبر گفت: این مراسم در راستای اجرای ویژه برنامه های ماه محرم با عنوان «با یاد تو شهر جان گرفت» از امروز ۳۱ مرداد به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲ در آمفی تئاتر روباز بوستان شقایق برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه خوانی با همکاری شورایاری و سرای محله خانی آباد جنوبی و با رویکرد فرهنگ عاشورا و احیای سنت و فرهنگ دینی برگزار و در دهه دوم ماه محرم هر شب میزبان عزاداران این منطقه است.

توکلی در تشریح سایر برنامه های فرهنگی ماه محرم از برگزاری ویژه برنامه سوگ آنلاین به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) خبر داد و افزود: به همین مناسبت مطالبی پیرامون زندگینامه، نحوه شهادت و ویژگی های رفتاری امام سجاد (ع) در کانال های مجازی محلات بارگزاری خواهد شد.

این مسئول افزود: «به تو از دور سلام» عنوان برنامه دیگری است که به صورت  مسابقه مجازی از اول محرم آغاز شده و تا پایان دهه دوم نیز ادامه خواهد داشت. این مسابقه ویژه نونهالان و نوجوانان در قالب تهیه کلیپ یک دقیقه ای از صحبت ها و حرف های دل این عزیزان با امام حسین (ع) در حال برگزاری است، ضمن اینکه مسابقه دیگری با عنوان «نوای عاشورایی» به صورت تهیه فیلم و کلیپ از مداحی نوجوانان در خانه و یا هیئات مذهبی ویژه ایام ماه محرم در نظر گرفته شده است.

به گفته شهردار منطقه ۱۹ همزمان با دهه اول ماه محرم پویش های مختلفی ویژه شهروندان منطقه برگزار شد که نصب پرچم و هر خانه یک حسینیه از جمله آن ها بود.

سهم ۱۸ درصدی تفکیک پسماند خشک در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: با اجرای طرح کاپ در مجتمع های مسکونی بالای ۸۰  واحد و مشارکت شهروندان، میزان تفکیک پسماند در این منطقه به ۱۸ درصد رسید.

جعفر میرزایی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی جهت مشارکت شهروندان در اجرای طرح کاپ در منطقه ۲ اجرا می شود افزود: با هدف تحقق برنامه های مدیریت شهری در زمینه اجرای طرح کاپ، با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی، ۱۳۲ مجتمع مسکونی بالای ۸۰ واحد و همچنین شهرک های منطقه   به طرح کاپ پیوستند.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: به منظور اجرای این طرح، فعالیت آموزش به شهروندان با موضوع بازیافت و نحوه تفکیک پسماند به ساکنان مجتمع با رعایت اصول بهداشتی در حال اجرا است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتریت تعداد شهرک ها در منطقه ۲ واقع شده است، این فرصت مناسبی برای بهره مندی از مشارکت شهروندان است و خوشبختانه برنامه ریزی و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

میرزایی افزود: با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند، امکان ارائه خدمات جمع آوری پسماند هوشمندتوسط استارت آپ ها فراهم شده که درهمین راستا اطلاع رسانی محیطی جهت مشارکت شهروندان انجام شد.

مراسم آغاز به کار احداث مقبره الشهدای بوستان والفجر منطقه ۱۵
مراسم آغاز به کار احداث گنبد و شبستان مقبره الشهدای بوستان والفجر با حضور دکتر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمدی شهردار منطقه ۱۵، همزمان با شب تاسوعای حسینی برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۵ در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام است، افزود: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان ها را متبرک کرده اند و این قبور به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده و حال و هوای خاصی به بوستان ها داده است.

وحیدرضا انارکی محمدی با تقدیر از بانیان مردمی در ساخت مقبره الشهدا گفت: شهرداری نیز به سهم خود از این مشارکت مردمی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به مراحل پایانی احداث مقبره الشهدای محله مطهری گفت: گنبد این پروژه نصب  و عملیات سیمان کاری و کاشی کاری آن با کاشی های منقوش به طرح های اسلامی و اسماء متبرکه به مساحت ۸۰ متر مربع نیز انجام شده است تا شهروندان بتوانند همزمان با فرارسیدن ماه محرم و صفر از آن بهره برداری کنند.

این گزارش حاکی است؛ عضو شورای ششم با تقدیر از اقدام انجام شده گفت: یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی مخصوصا شهدای منطقه ۱۵و حاج قاسم سلیمانی عزیز را گرامی می داریم که اگر رشادت های آنان نبود، ما در آرامش نبودیم و امنیت کشور مدیون خون آنهاست.

ناصر امانی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در منطقه ۱۵ افزود: در این دوره از مدیریت شهری به جنوب شهر بهای بیشتری خواهیم داد تا فاصله شمال و جنوب کم شود.
براساس این گزارش، سازه مقبره الشهدای بوستان والفجرگنبدی شکل و دارای ۱۸ ستون و به سبک معماری اسلامی بوده که هزینه اولیه آن با مشارکت خیرین و مردم تامین شده و حوزه بسیج محمد بن عبدالله (ص) ۳۳۱ و شورایاری محله والفجر از بانیان ساخت آن هستند.

نصب تلویزیون های شهری در منطقه۱۳

 شهردار منطقه۱۳ از نصب دو دستگاه تلویزیون شهری  همزمان با ایام محرم در این منطقه خبر داد.

مجتبی شکری، گفت: در راستای توسعه امکانات شهری،   دو دستگاه تلویزیون شهری در مکان های پر رفت و آمد همانند فلکه دوم نیروی هوایی و جنب ایستگاه مترو ابن سینا نصب و جانمایی شد.

به گفته وی این نمایشگر ها به منظور ارتقای فرهنگ شهروندان و شهر نشینی دارای کاربرد های مختلفی بوده و قابلیت نمایش انواع فرمت ها  را دارد.

شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه این تلویزیون تمام رنگی LED دارای ابعاد ۲۵۰ در ۶۰۰ سانتی متر است یادآور شد: این نمایشگر های شهری ضمن پخش محتواهای فرهنگی و آموزشی در ایام ماه محرم، می تواند به آموزش های مختلف شهروندی کمک کند.

آسفالت پلیمری مکانیزه خط BRT در خیابان دماوند

معاون فنی و عمران منطقه۸، از آغاز آسفالت پلیمری مکانیزه خط BRT در خیابان دماوند از سه راه تهرانپارس تا خاقانی خبر داد.

محمدگلپیرا با اعلام این خبر گفت: تامین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور و ساماندهی وضعیت معابر یکی از مهمترین وظایف شهرداری محسوب میشودو به همین سبب آسفالت پلیمری مکانیزه خط BRT در خیابان دماوندهمچنین بهسازی و ترمیم روکش آسفالت معابر به منظور افزایش رفاه شهروندان در حال انجام است.

گلپیرا افزود: فعالیتهای عمرانی به طور منظم و دقیق در سطح منطقه برگزار شده و با توجه به پیام های ۱۳۷ و بازدید از محلات و معابر به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات مجموعه معاونت فنی و عمرانی که به لکه گیری معابر منطقه۸ منجر شد است، اکیپ اجرایی این معاونت اقدام به تراش و روکش مکانیزه آسفالت پلیمری خط BRT خیابان دماوند نیز کرده است.

مرمت و بازسازی بیش از ۱۳۰۰ علائم و تجهیزات ترافیکی در شمال شرق پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ تهران  از مرمت و بازسازی تجهیزات ترافیکی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری افزایش ایمنی تردد عابران و خودروها در دستور کار منطقه ۴ قرار گرفت.

مهدی اناری در این باره گفت: رضایت خاطر شهروندان و بالابردن امنیت جانی و مالی آنها از دغدغه های همیشه مدیریت شهری است، لذا با بالا بردن ایمنی در معابر و بزرگراه ها در این زمینه کوشا هستیم.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته می توان به اقدامات متنوعی در این زمینه از جمله خط کشی حدود ۲۶۰ مترمربع از بلوک عابران پیاده، نصب و ترمیم بیش از ۳۸۰ مورد علایم ترافیکی و اخطاری، نصب و مرمت بیش از ۱۸۲ تابلوهای اسامی، حدود ۲۹۰ تابلوی انتظامی و حدود ۱۱ متر مربع تابلوی هدایت مسیر اشاره داشت.
اناری در ادامه گفت: در این عملیات می توان از تعمیر  و مرمت بیش از ۳۰۰۰ متر از گاردریل ها نام برد.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۴ ادامه داد: نصب جداکننده های U شکل، جداکننده های استاپر و  قارچی، نصب چراغ های راهنمایی و رانندگی، نصب علائم ایمنی افقی برجسته، نصب بیش از ۴۵۰ بشکه و استوانه های ایمنی، مرمت، تعویض و نصب شیشه سرپناه های ایستگاه اتوبوس، خط کشی سرعتگاه ها و معابر و مسیرهای ویژه دوچرخه از دیگر اقدامات این عملیات ترافیکی محسوب می شود.

اناری گفت: امیدداریم با چنین عملیات ترافیکی در منطقه روز به روز بیشتر شاهد امنیت تردد رانندگان و عابران پیاده بوده و در کسب رضایت و سلامت ایشان موفق تر از گذشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha