۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84445444
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کابینه دولت موفق نیاز به همگرایی و هم سویی بین وزرا دارد

سنندج-ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه کردستان گفت: کابینه دولت سیزدهم با داشتن هیات وزیران همگرا و هم سو می‌تواند موجب رشد و توسعه کشور شود.

حامد قادرزاده روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: در شرایط کنونی که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی و تحریم ها مواجه است دولت به کابینه‌ای نیاز دارد که همه وزرای آن با هم ارتباط داشته باشند به معنای دیگر همگرایی و هم سویی در بین آنان برقرار باشد.

وی با اشاره به اینکه همه وزارتخانه‌ها به نوعی باهم در ارتباط هستند، اضافه کرد: اگر بحث اقتصاد می‌شود بی شک باید به بخش‌های دیگر از جمله سیاست، فرهنگ، محیط زیست که با آن مرتبط است؛ پرداخته شود.

کابینه دولت موفق نیاز به همگرایی و هم سویی بین وزرا دارد

این استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه کردستان با بیان اینکه در شرایط فعلی برخی وزارتخانه‌ها هم چون کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، افزود: از جمله دلایل این مهم این است که  بخش قابل توجهی از تامین نیاز غذایی خانوارهای ایرانی به عملکرد این وزارتخانه برمی‌گردد.

قادرزاده یادآور شد: اگر از ظرفیت‌های اقلیمی در کشور به طور صحیح مورد استفاده قرار گیرد و مدیریت درست و علمی اعمال شود امنیت غذایی در ۲ بعد کمی و کیفی تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حرکت عمودی در وزارتخانه جهادکشاورزی باید به گونه‌ای باشد که سرریز آن وارد وزارت صنعت، معدن و تجارت شود،اظهار داشت: وقتی فرد آکادمیک و بادانش و تجربه‌ای در راس این وزارتخانه قرار گیرد فعالیت‌های بخش کشاورزی را به سمت پس از تولید به عبارتی به بخش فرآوری سوق می دهد که در نتیجه آن هم درآمد و هم ارزش افزوده  بیشتری ایجاد می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه کردستان افزود: توسعه واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی و رونق  گلخانه‌ها و انبارها از مهمترین مباحث  موجود در این بخش است که می طلبد در اولویت برنامه‌های وزیرپیشنهادی قرار گیرد.

قادرزاده گفت: وزارتخانه‌ اقتصاد و دارایی هم با سیاست گذاری مناسب می تواند زمینه را برای توزیع و عادلانه تر کردن درآمد  و کسب مالیات بدون لطمه به کیک اقتصادی جامعه فراهم کند.
وی اضافه کرد: اگر در بخش مالیات انقباضی عمل و  سیستم تشویق نادیده گرفته شود کیک اقتصادی جامعه کوچک خواهد شد لذا عملکرد وزارت اقتصاد بسیار تاثیرگذار است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: وزارتخانه هایی هم چون تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از ادغام ۲ وزارتخانه تشکیل شده و مسوولیت توسعه اشتغال و نظارت بر رابطه کارگر و کارفرما و ایجاد رفاه در جامعه را برعهده دارد اگر بخوبی عمل کند به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی را خواهد کرد.

قادرزاده با بیان اینکه وزارتخانه‌هایی هم چون نیرو و نفت هم دارایی را تبدیل به درآمد و سپس سرمایه می‌کنند به همین دلیل دارای اهمیت ویژه‌ای هستند، یادآور شد: دولت سیزدهم بیش از همه دولت‌های گذشته نیازمند بکارگیری نگاه آکادمیک در همه بخش‌ها است.

وی گفت: وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ترکیبی از نیروهای جوان و افراد میان سال و باتجربه است و بیشتر آنها هم دارای مدارک دانشگاهی دکتری و کارشناسی ارشد هستند و این مهم بیانگر وجود عقلانیت بیشتری در این کابینه است.

به گزارش ایرنا، ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ آیت الله رئیسی لیست نهایی وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس ارایه کرد.

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم و برنامه توسط وزرای پیشنهادی در مجلس از ۳۰ مرداد آغاز شده و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد یافت.

۱۹ وزیر پبشنهادی دولت سیزدهم در انتظار کسب رای اعتماد مجلس هستند که احتمالا فردا، چهارشنبه انجام خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha