پیگیری فعالیت‌ پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید به صورت غیرحضوری

تهران- ایرنا- معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اعلام کرد؛‌ فعالیت های پرورشی و فرهنگی با آغاز سال تحصیلی جدید به صورت غیر حضوری دنبال می شود و در صورت بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان این فعالیت ها با توجه به ظرفیت های پیش آمده به دو شکل حضوری و غیر حضوری پیگیری خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، از زمان شیوع بیماری کرونا در جهان و ایران همه کشورهای جهان به منظور حفظ سلامت شهروندان خود محدودیت هایی را اعمال کردند؛ از جمله این محدودیت ها تعطیلی مدارس و پیگیری آموزش ها به صورت غیر حضوری بود.

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور صیانت از جان دانش آموزان، معلمان و خانواده های آنان آموزش های غیر حضوری را از طریق شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران به ویژه شبکه آموزش و همچنین پیام رسان های داخلی و خارجی پیگیری کرد.

اما با ادامه روند شیوع بیماری زیرساخت های لازم به منظور ادامه فعالیت های آموزشی و به ویژه پرورشی در مدارس با ایجاد شبکه اجتماعی دانش آموزان با نام اختصاری «شاد» راه اندازی و زیرساخت های لازم فراهم شد. این شبکه در آغاز راه با چالش هایی مواجه بود، اما به تدریج هم بر غنای آن افزوده شد و هم معایب آن برطرف شد.

معاونت پرورشی و فرهنگی از نخستین بخش های وزات آموزش و پرورش بود که پیگیر افزودن بخش های مرتبط با فعالیت های پرورشی دانش آموزان به شبکه شاد بود و به مرور همه فعالیت های این معاونت به شبکه شاد منتقل شد تا در کنار آموزش، پرورش نیز از طریق فضای مجازی دنبال شود. موید این ادعا ایجاد بیش از ۲ هزار کانال پرورشی و فرهنگی است.

اکنون پس از ۱۹ ماه که از شیوع بیماری کرونا می گذرد، فعالیت های پرورشی جای خود را در فضای مجازی به خوبی پیدا کرده است و نه تنها فعالیت های این بخش کاسته نشد، بلکه به علت ماهیت فضای مجازی که در دسترس تعداد بیشتری دانش آموز است، بر این فعالیت های افزوده شد و همه جشنواره ها و مسابقات قرآنی و فرهنگی هنری از این طریق دنبال شده است.

مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در تابستان های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، جشنواره فرهنگی هنری «فردا» در تابستان های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برگزاری سوگواره احلی من العسل در محرم ۱۴۴۲ و ۱۴۴۳ و همچنین برگزاری یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی (جشنواره علمدار)، ‌ جشنواره های مهتاب در نور، ‌زندگی به سبک روح الله، ‌کالای ایرانی، نوجوان سالم، الگوهای برتر تدریس، تفکر و سبک زندگی و جشنواره های استانی دیگر از جمله فعالیت هایی بودند که به صورت غیر حضوری و مجازی انجام شدند.

امسال نیز با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت های پرورشی و فرهنگی به صورت غیر حضوری دنبال خواهند شد و در صورت بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس این فعالیت ها با توجه به ظرفیت های پیش آمده به دو شکل حضوری و غیر حضوری پیگیری خواهند شد؛ زیرا شرایطی پیش آمده که پیشرفت در استفاده از فناوری های نوین بسیار چشمگیر است و نمی توان ظرفیت های ایجاده شده را حتی در صورت برگزاری حضوری نادیده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha