۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۴
کد خبر: 84446223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب «اصل قرآنی معاشرت به معروف و بازنگری روابط همسران» منتشر شد

قم-ایرنا- کتاب «اصل قرآنی معاشرت به معروف و بازنگری روابط همسران» نوشته معصومه حافظی توسط انتشارات جامعه الزهرا(ع) چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایرنا، این کتاب در ۳۳۵ صفحه رقعی و در ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات جامعه الزهرا(ع) به چاپ رسیده است. این کتاب در پنج فصل تدوین شده و فصل اول به موضوع «کلیات و مفاهیم»، فصل دوم «تبیین و تفسیر ادله اصل معاشرت به معروف»، فصل سوم «تحلیل قوامیت مرد بر زن در پرتو اصل معاشرت به معروف »، فصل چهارم«بررسی نشوز همسران در پرتو معاشرت به معروف» و فصل پنجم«بررسی تعدد زوجات و ازدواج موقت مردان متأهل در پرتو اصل معاشرت به معروف» می‌پردازد.

در خلاصه این کتاب آمده است:«یکی از اصول حاکم بر روابط همسران از منظر قرآن کریم، اصل اخلاقی ـ حقوقی «معاشرت به معروف» است؛ اصلی که بیانگر اهتمام آموزه‌های وحیانی بر سلامت اخلاقی خانواده و تحکیم و انسجام آن نظام، توسط ارزش‌ها، هنجارها، احکام و قوانین اخلاقی است. در پرتو این اصل، تمام حقوق و روابط همسران مزین به اخلاق حسنه بوده و عاری از هرگونه سوء استفاده، بی‌رحمی، آزار و ایذایی می‌باشد. قرآن کریم با ضابطه‌مند ساختن آموزه معاشرت به معروف بر روابط همسران، زمینۀ روابط زندگی با عشق و محبت و امکان دستیابی زنان به هویت و حقوق همه‌جانبه را در تمدن اسلامی ایجاد نموده است»./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha