وزرای پیشنهادی در برنامه‌های خود به اصل دوم و سوم قانون توجه ندارند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزرای پیشنهادی در ارائه برنامه‌های خود در صحن علنی به اصل دوم و سوم قانون اساسی و بندهای آن توجه ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «عبدالحسین روح‌الامینی» در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در تذکری گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای رسیدن به اهداف اصل دوم و  سوم قانون اساسی، همه امکانات خود را برای اموری که در این قانون ذکر شده به کار گیرد.

نماینده مردم تهران درباره مواردی که در اصل دوم قانون اساسی آمده گفت: اموری مانند ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با مظاهر فساد و تباهی، بالابردن سطح آگاهی های عمومی در همه زمینه‌ ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسایل دیگر، آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه، تسهیل و تعمیم آموزش عالی، تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‌های علمی، فنی ، فرهنگی و اسلامی از طریق تاسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان، طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب، محو هرگونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی، تأمین آزادی های سیاسی و اجتماعی در حدود قانون و ... از جمله مواردی است که وظایف دولت است.

وی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی در سخنان خود به این اصل توجه ندارند، گفت: همچنین  بندهای ۵، ۶، ۹، ۱۲ و ۱۳ این اصل نیز مورد توجه وزرای پیشنهادی قرار نمی گیرد در حالی که بندها در تمامی وزارتخانه‌ها مصداق دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: به عنوان مثال در بخش فرهنگی، هر وزارتخانه‌ای باید پیوست ارائه کند و از معاون اول رییس جمهوری درخواست می شود پیوست‌های ۱۶ گانه اصل دوم قانون اساسی وزرا را برای ارزیابی اعلام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: میثاق ما با وزرایی که رأی می‌آورند و حتی رأی نمی‌آورند قانون اساسی، نظارت و پایش آن است.

«علی نیکزاد» نایب رییس دوم مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار قانون اساسی این نماینده گفت: حرف شما به حق و درست است و کمیسیون‌ها نیز باید در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha