۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 3104
کد خبر: 84447392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه بوستان محله‌ای در قشم ساخته می‌شود

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۳
کد خبر: 84447392
سه بوستان محله‌ای در قشم ساخته می‌شود

قشم- ایرنا- سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سه بوستان در شهرک‌های قشم با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در قشم ساخته می‌شود.

شاهد ملازم روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح رفاهی، خدماتی به ‌منظور تأمین اوقات فراغت شهروندان و افزایش سرانه فضای سبز عمومی به انجام می رسد.
وی ادامه داد: مرحله دوم پارک جنگلی گلستان به مساحت هشت هکتار به ارزش ۹ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال و بوستان پرستو در شهرک نریمان به وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و به ارزش پنج میلیارد و ۸۵ میلیون ریال، ۲ طرحی هستند که به‌زودی افتتاح می‌شوند.
سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بوستان‌های شهرک الهیه نیز در سه نقطه جانمایی شده که در مجموع به مساحت ٢ هزار ٧۶٠ متر مربع و اعتبار ٩ میلیارد و ۵٣٧ میلیون ریال ایجاد می شود.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha