۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 930
کد خبر: 84447727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلاهبردار اینترنتی در شاهرود ناکام ماند

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبر: 84447727
کلاهبردار اینترنتی در شاهرود ناکام ماند

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: متهمی که بواسطه سایت‌های درج آگهی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از طعمه های خود می کرد در شاهرود دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رضا فدائیان روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: در پی وصول یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود، رسیدگی در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد متهم یا متهمان بواسطه سایت‌های درج آگهی اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و در نهایت مبلغی به عنوان بیعانه دریافت شده است.

فدائیان افزود: متهم یا متهمان این پرونده قضایی با ترفندهای مختلف و درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های مزبور اقدام به کلاهبرداری می کردند که با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان در راستای شناسایی متهم این پرونده گفت: طی انجام اقدام های تخصصی و پلیسی و تحلیل محتوای موجود در این پرونده متهم شناسایی و دستگیر شد؛ وی در ابتدا اظهار بی اطلاعی  می کرد اما با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

فدائیان به کاربران هشدار داد: سایت‌های درج آگهی فرصتی مناسب برای فروش کالا و ارائه خدمات بود اما نباید از این نکته غافل بود که مجرمان از هر بستر و زمانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و کاربران نباید قبل دریافت کالا و یا خدمات اقدام به واریز وجه تحت عناوین مختلف مثل بیعانه کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری  و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha