اقتصاد فرهنگ جایگاه مهمی در برنامه‌های اسماعیلی دارد

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس محمد مهدی اسماعیلی را چهره ای محبوب بین جوانان انقلابی خواند و گفت: توجه به اقتصاد فرهنگ اهمیت قابل توجهی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «عفت شریعتی کوهبنانی» در جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس شورای اسلامی و در موافقت با «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران، کشوری با عظمت است و انقلاب ما انقلابی فرهنگی و  بی نظیر در جهان بشریت است.

وی اضافه کرد: در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی به فرمایش مقام عظمای ولایت، توسعه تمدن نوین جهان اسلامی نیازمند برنامه‌های عظیم فرهنگی است و ما باید فرهنگ اسلامی را در جهان گسترش دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ نقش تعیین کننده‌ای در تمدن نوین جهان اسلام خواهد داشت، گفت: ما با فرهنگ راستین اسلامی همه موانع را پشت سر گذاشتیم و با خون شهیدان گرانقدر و فرمایشات گهربار امام راحل و مقام معظم رهبری سرمایه گرانسنگ فرهنگ اسلامی را حفظ کردیم و اکنون باید به سمت تکامل این فرهنگ حرکت کنیم.

نماینده مردم زرند با بیان اینکه خدمت در مجلس انقلابی افتخار است، ادامه داد: امروز می‌خواهیم برنامه ریزی کنیم تا فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد تقویت شود.

عفت شریعتی درباره شخصیت، منش و روش‌های مدیریتی وزیر پیشنهادی فرهنگ گفت: تعیین‌ تکلیف وضعیت مدیریت فرهنگی کشور و تعدد مراکز تصمیم گیری در این حوزه مهمترین محورهایی است که دکتر اسماعیلی به درستی به آن پرداخته است. ارتقای جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقام تصمیم‌گیری از دیگر برنامه‌های ایشان است

وی با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را چهره محبوب در بین جوانان انقلابی دانست و گفت: ایشان در میان  اساتید دانشگاهی قابل احترام است، همچنین چهره خوشنامی در میان رسانه‌های مکتوب و تصویری کشور دارد و با  بیش از ۳۰ رسانه کشور،نشست‌های صمیمانه برگزار کرد.

نماینده مردم زرند، ارتباط گسترده وی با علما و نمایندگان مقام معظم رهبری در استان‌ها و طلاب جوان را از دیگر نقاط مثبت وزیر پیشنهادی فرهنگ اعلام کرد و گفت: اقتصاد فرهنگی که اهمیت قابل توجهی دارد در برنامه ‌های ایشان دیده شده، خودکفایی در تهیه ابزار و لوازم فرهنگی نیز از مواردی است که به آن توجه دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی باید مورد توجه وزیر منتخب بوده و در جهت تقویت معنوی و معرفتی جامعه حرکت کند ومسئولان فرهنگی ما باید با مردم در ارتباط باشند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha