۲ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۱۳
کد خبرنگار: 1182
کد خبر: 84447958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر پیشنهادی ارشاد کوله‌باری از اندوخته حوزوی و دانشگاهی دارد

اهواز - ایرنا - یک کارشناس فرهنگی در خوزستان گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با کوله باری از اندوخته‌های حوزوی و دانشگاهی به عرصه صدارت یکی از مهم‌ترین وزارت خانه دولت سیزدهم پا گذاشته است.

حجت‌الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آقای اسماعیلی یک مدیر جوان و تحول خواه شناخته می‌شود و تجربه‌های مختلفی در بخش‌های مختلف از جمله صداو سیما دارد.

وی افزود: وزیر پیشنهادی ارشاد با ارایه برنامه ۸۴ صفحه‌ای خود توجه عموم را به خود جلب کرده است، برنامه‌ای که بخش‌های مهمی از آن نویدبخش اتفاقات تازه و مبارک در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

وی پرهیز از تمرکزگرایی و استفاده نکردن ابزاری از هنر را به‌ عنوان‌ ۲ محور مهم در برنامه وزیر پیشنهادی ارشاد دانست و گفت: تقسیم عادلانه منابع و امکانات در سراسر کشور و پرهیز از تمرکزگرایی در مرکز با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های ملی منطقه‌ای، هنری، فرهنگی و خرده فرهنگ‌ها و اقوام در همه نقاط کشور می‌تواند گام مهمی در پیشبرد و توسعه فرهنگ و هنر همه جای ایران عزیز به شمار آید.

وی ادامه داد: با تمرکز زدایی می‌توان از انباشت منابع در پایتخت و هجوم برای رسیدن‌ به آن جلوگیری می‌کند و هنرمندان نقاط مختلف کشور می‌توانند در دیار خود از این ظرفیت استفاده کنند.

حجت‌الاسلام طباطبایی گفت: توجه ویژه وزیر پیشنهادی ارشاد در کیفیت بخشی به رسانه‌ها، نشریه‌ها، ارتقای سطح محتوایی و ترجمه به زبان‌های دیگر برای انتشار در سطح بین‌المللی و ذکر آسیب‌ها و ارایه راهکارها در این بخش نیز باعث دلگرمی اصحاب رسانه و خبر شده است.

وی ادامه داد: این‌ مساله با تاکید بر تولید محتواهای اثرگذار در جامعه بین المللی مبتنی بر تفکر و اندیشه ورزی ایرانی اسلامی و تبادل نظر و اطلاعات با جامعه جهانی و دفاع از مظلومان و همچنین رسواسازی جریان‌های رسانه‌ای استعماری و استکباری روز جهان و آگاهی بخشی عمومی در برنامه ریزی وی قابل دستیابی است‌.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه توجه به فضای مجازی، کتاب، پژوهش، سینما و موسیقی مهم‌ترین بخش‌های برنامه وزیر پیشنهای ارشاد است گفت: نقش بی بدیل سینما به عنوان جامع افراد هنر و میزان تاثیر داخلی و بین المللی آن، از نظر وی دور نمانده و در بخش‌های متعددی به عنوان محور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: وزیر پشنهادی ارشاد باید توجه ویژه و خاص به خانه‌های سینما و موسیقی داشته باشد و در این‌ مسیر حتما از مشاوره دلسوزانه اهل هنر استفاده کند و بر خلاف آنچه در برنامه پیشنهادی در این باره مطرح شد این امور را با ‌یشکسوتان مقبول  و موثر هر ۲ طیف پیش ببرد.

وی ادامه داد: توجه به ضرورت بیمه‌ای و معیشتی اهالی هنر و رسانه و در کنار آن تقویت صندوق  هنر و ایجاد سازوکارهای عملیاتی شدن اقتصاد هنر بدون دخالت و تصدی گری دولت و حاکمیت به ترقی و توسعه هر چه بیشتر این هنر در همه حوزه‌ها کمک شایانی خواهد کرد که بخشی از برنامه‌های ارایه شده آقای اسماعیلی به تبیین راهکارهای اجرایی کردن و ساماندهی این امور اختصاص دارد.

وی بیان کرد: مردم و اهالی فرهنگ و هنر باید در پیشرفت فرهنگی که در حقیقت زیربنای پیشرفت اقتصادی و سیاسی و در نهایت پیشرفت کشور است سهم عمده و جدی داشته باشند؛ بدون شک دخالت دولت و حاکمیت در امر فرهنگ، امری اشتباه است که تبعات و زیان‌های متعددی را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به بیانیه گام انقلاب دوم رهبر معظم انقلاب گفت: اقتضا می‌کند که مدیرانی جوان، انقلابی، متعهد، متخصص و مقبول سکاندار مسوولیت‌های سنگین شوند و  تمام توان خود را جهت تقویت و پیش برد اهداف عالی انقلاب مبارک اسلامی به کار گیرند که سوابق ارزشمند وزیر پیشنهادی ارشاد موید این موضوع است.

وی افزود: تجارب و سوابق مدیریتی و اجرایی وی در موقعیت‌های مختلف بیانگر توانمندی و عملگرا بودن او است که به اشراف هر چه بیشتر بر مجموعه وزارت ارشاد خواهد انجامید.

این فعال فرهنگی با اشاره به تلاش برای تثبیت و تقویت حق تالیف و همچنین‌ جلوگیری از تولید محتوا و انتشار غیرقانونی محصولات فرهنگی و  تلاش برای تقویت صادرات محصولات فرهنگی، گفت: این موارد بخش‌هایی از برنامه پیشنهادی آقای اسماعیلی هستند که بسیار حایز اهمیت و قابل توجه و امید بخش هستند. 

وی ادامه داد: استفاده و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فرهنگ، هنر و رسانه برای رسیدن‌ به چشم اندازهای مورد نظر اسناد بالادستی و کار تراز انقلابی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که در برنامه وزیر پیشنهادی ارشاد هست و امیدواریم‌ مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد قاطع زمینه را برای اجرایی شدن این برنامه‌های مهم‌ و موثر فراهم کند.

وی گفت: یکی از وزرایی که می‌تواند نماد عملیاتی شدن دولت جوان و انقلابی باشد بی شک جناب دکتر اسماعیلی است‌.

دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha