۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 3028
کد خبر: 84447992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس هیات کوهنوردی ارتش: باموفقیت کامل و در ۴جبهه به دماوند صعود کردیم

تهران- ایرنا- رییس هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صعود به قله دماوند با موفقیت انجام شد و هر ۱۲۰ نفر با موفقیت صعود کردند و برگشتند؛ این حاصل آموزش‌های چندین ساله ما است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ نادر رمضان‌خانی، رییس هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایرنا درباره صعود اخیر به قله دماوند اظهار داشت: به  تاریخ ۱۶ و ۱۷ مردادماه برنامه صعود به قله دماوند را ارتش اجرا کرد و ۱۲۰ نفر کوهنورد در قالب ۶ تیم و چهار جبهه این صعود را در پیش گرفتند. تیم نیروی زمینی و ستاد آجا از جبهه شمالی، نیروی پدافند هوایی و نیروی هوایی از جبهه شمال شرقی، نیروی دریایی از جبهه جنوبی و هوانیروز به اتفاق ما از جهبه غربی حرکت خود را در روز شانزدهم آغاز کردیم.

وی در ادامه افزود: در روز هفدهم مردادماه راس ساعت ۱۰ همه در قله بودیم. طبق پیش‌بینی‌ها هوا باید آفتابی می‌بود لیکن در دماوند با هوای شبه زمستانی روبرو شدیم. از قبل تجهیزات را به همراه آورده بودیم. قطعا هر کوهنوردی باید پیش‌بینی این موقعیت را در دماوند داشته باشد. مسیر شمالی، سنگین‌ترین مسیر کوه دماوند است و چندین یخچال دارد. تیم ارتش پیش قدم شد و کوهنوردان ما کمک حال بقیه کوهنوردهای آزاد بودند چرا که در مه و برف جای پا و دید از بین رفته بود. نفرات حاضر در منطقه را به پایین هدایت کردیم و در صحت و سلامت همگی به پایین کوه رسیدند.

رییس هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: صعود با موفقیت و با آمار کامل انجام شد. هر ۱۲۰ نفر با موفقیت صعود کردند و برگشتند. این حاصل آموزش‌های چندین ساله ما است. ۸۰ کلاس آموزشی در سال ۹۹ و ۴۰ کلاس آموزشی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگزار کردیم. برگزاری برنامه‌های مختلف به صورت هفتگی و ماهاینه به قلل دیگر باعث شد تا تیم به آمادگی کامل برسد.

رییس هیات کوهنوردی ارتش: باموفقیت کامل و در ۴جبهه به دماوند صعود کردیم

وی همچنین بیان داشت: برنامه‌های ما در قله، خواندن دعای فرج و سرود جمهوری اسلامی بود. این برنامه به مناسبت بازگشت عزیزان و آزادگان ما به خصوص آزاده بزرگ شهید سرلشگر خلبان حسین لشگری برگزار شد.

رمضان‌خانی درباره برنامه‌های کوهنوردی ارتش گفت: این برنامه‌ها از سال قبل پیش بینی می‌شود و در سال بعد اجرا می‌شود. ما برای دماوند محدودیت هایی به خاطر کرونا داشتیم. در سال‌های قبل تیم‌های سنگینی را به منطقه اعزام می‌کردیم ولی این بار تیم‌های‌مان را از یک تیم سنگین به ۶ تیم سبک‌تر تقسیم کردیم تا نفرات با فاصله اجتماعی حرکت کنند و مشکلی به وجود نیاید. به نفرات توصیه کردیم از چادر بهره ببرند و از پناهگاه استفاده نکنند. تیم را در روز شنبه اعزام کردیم که سبک‌ترین روز هفته است و کوهنوردان کمی حضور دارند. خدا را شکر با رعایت این ملاحظات به مشکل برنخوردیم.

رییس هیات کوهنوردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان اذعان داشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس به آزادکوه صعود خواهیم کرد. همچنین به مناسبت ۲۶ مهر، سالروز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه صعود به شیرباد، بام استان خراسان را در پیش داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha