۳ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84448102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجلس انقلابی همراه و کمک‌کننده دولت سیزدهم است

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انقلابی در کلیت همراه و کمک‌کننده دولت انقلابی است و تعامل مثبت در جهت منافع مردم مدنظر ماست.

مصطفی نخعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم در مجموع خوب و ترکیبی از نیروهای جوان و با تجربه است.

وی اظهار داشت: در جزییات نیز بررسی دقیق صلاحیت وزیران پیشنهادی، رای اعتماد دادن به نیروهای قوی و توانمند و رای اعتماد ندادن به نیروهایی که احساس کنیم در این مقطع زمانی نمی‌توانند وزارتخانه مربوطه را اداره کنند همه در راستای کمک به دولت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: منافع کشور، نظام و مردم خط قرمز مجلس انقلابی است و وظیفه داریم بررسی‌های دقیق و کارشناسی را به لحاظ قانونی و عرفی دنبال کنیم.

وی افزود: در مجموع تعامل داریم و همراه دولت انقلابی هستیم اما مجلس حتما نظر خود را خواهد داشت و با دقت نظر کامل گزینه‌ها را بررسی کرده و در نهایت تصمیم خواهد گرفت.

نخعی اظهار داشت: وزرای پیشنهادی دفاعی و سیاسی مانند دفاع، کشور، دادگستری و امور خارجه افراد باتجربه‌ای هستند که سوابق آنها مشخص است و دیدگاه‌های خوبی دارند.

وی گفت: افراد معرفی شده در حوزه زیرساختی مانند راه و شهرسازی و نیرو هم انسان‌های باتجربه‌ای هستند که در گذشته نیز سابقه وزارت داشته‌اند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط کلی کشور طبیعتا حوزه اقتصاد و بهداشت و درمان اولویت‌های کشور به شمار می‌رود و طبیعی است که در مجلس حساسیت بیشتری نسبت به این وزارتخانه‌ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: فردی که به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی شده، انسان توانمندی است که سوابق خوبی در حوزه اجرا و مباحث آموزشی دارد اما برخی وزرای پیشنهادی مقداری ناشناخته هستند و احتمالا برای برخی وزارتخانه‌ها چالش خواهیم داشت.

نخعی گفت: معیشت مردم، مشکلات اقتصادی و سایر موضوعات مطرح است و انتظار عمومی جامعه این است که مجلس در همه قسمت‌ها به ویژه حوزه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رییس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان مردم، تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۳ مرداد فهرست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را اعلام وصول کرد و در ادامه نیز بررسی برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مرداد ماه با حضور رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha