افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان کرمانشاه نگران‌ کننده است

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در موج پنجم کرونا از لحاظ تعداد، سرعت و قدرت سرایت بیماری رکوردهای قبلی شکسته شده و افزایش تعداد بیماران در استان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری و پذیرش بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان سیار فوق تخصصی ۱۲۸ تخت خوابی دفاع زیستی نیروی زمینی سپاه در کرمانشاه افزود: راه اندازی این بیمارستان نگرانی ما را برای روزهای آینده کم کرد.  

وی اضافه کرد: از همکاری های بهداری نیروی زمینی سپاه در بحران های مختلف تشکر می کنم،  حضور این عزیزان باعث شد احساس تنهایی نکنیم و مامنی برای پشتیبانی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: در چهار موج قبلی با همکاری همگان خوشبختانه بیماری پشت درهای بیمارستان نماند و به خوبی مدیریت شد.

وی اضافه کرد: تخت های بیمارستانی و وجود فضا برای بستری کردن بیمار بسیار مهم است و این بیمارستان نقش مهمی در تامین تخت های حال حاضر دارد.

مرادی تاکید کرد: هر تخت فقط از نظر فیزیکی قابل ارزیابی نیست بلکه نیروی انسانی آن بسیار مهم است و عوامل متعددی دست به دست‌ هم می دهد.

وی اظهار داشت: بیمارستان سیار سپاه یک بیمارستان کامل و مهم است و از لحاظ فیزیکی، ارتفاع مناسب، تخت کافی و مجهز، اتاق های عمل، امکانات تأسیساتی و تشخیصی بسیار خوب، نگرانی های ما را برای روزهای آینده کم می کند.

به گزارش ایرنا، این بیمارستان در ۲ بخش بیمارستان تخصصی سیار برای بستری بیماران کرونایی و درمانگاه تخصصی برای تعجیلی و سرپایی آماده سازی شده است.

هم اکنون بیش از یک هزار و ۳۵۰ بیمار کووید ۱۹ در ۱۹ مرکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند، این در حالی است که بالاترین تعداد موارد بستری استان در پیک سوم بیماری حدود یک هزار و ۲۸۰ نفر بود.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha