۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84448864
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعالیت بازارهای جزیره کیش تمام وقت شد

۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84448864
فعالیت بازارهای جزیره کیش تمام وقت شد

کیش - ایرنا - سخنگوی شورای سلامت جزیره کیش گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، فعالیت بازارها و مراکز تجاری این جزیره تمام وقت شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:آمار تحلیلی ارائه شده در جلسه تخصصی ستاد مقابله با کرونا نشان دهنده تاثیر مثبت محدودیت های گذشته در روند بیماری و بستری در بیمارستان کیش دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس فعالیت تمام مراکز تجاری کیش که در حال حاضر از ساعت ۱۸ تا ۲۲ است با هدف پیشگیری از ازدحام جمعیت در زمان محدود، از این پس فعالیت این مراکز به صورت یکسره از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ خواهد بود.

مدیر مرکز توسعه سلامت جزیره کیش افزود: به منظور کاهش ریسک شیوع ویروس در جزیره، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عوامل جامعه بازاریان، کمیته نظارت ستاد تخصصی مقابله با کرونا در سطح مراکز تجاری کیش به صورت جدی بررسی می شود.

وی اضافه کرد: اماکنی که پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند، آن صنف متخلف شناخته شده و به مدت ۱۵ روز پلمپ می شود و در این راستا گروه های ویژه نظارت از سوی کمیته نظارت ستاد مبارزه با کرونا تشکیل شده است.

رضانیا افزود: به منظور پیشگیری از ورود مجدد به شیب صعودی بیماری در کیش نیاز هست در زمان حضور در غرفه و فعالیت مراکز تجاری، تمام شیوه نامه های بهداشتی به دقت رعایت شود.

فعالیت ۳۰ درصدی مشاغل گردشگری 

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: بر اساس این مصوبات مقرر شد مشاغل حوزه گردشگری به استثنای جنگ ها، موسیقی‌های زنده رستوران، غواصی و شناورهای تفریحی از ۶ شهریور  با ۳۰درصد ظرفیت و تا اطلاع ثانونی هتل‌های جزیره با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی و پلاژها تا دوازدهم شهریور ادامه داشته باشد.

جزیره کیش به دلیل قرار گیری در وضعیت قرمز کرونا از روز دوشنبه ۱۷ مرداد امسال شاهد اعمال برخی محدویت های کرونایی از جمله ممنوعیت ورود به سواحل، منع تردد شبانه، اعمال ۷۰ درصد دورکاری کارکنان است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ سه شنبه دوم شهریور در این جزیره هفت هزار و ۷۸۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۲۹ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha