۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 84451028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قربانیان کرونا در کیش به ۵۳ نفر رسید

۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 84451028
قربانیان کرونا در کیش به ۵۳ نفر رسید

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: با فوت یک زن ۷۵ ساله بر اثر ابتلا به کرونا، تعداد جانباختگان این ویروس در جزیره به ۵۳ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضانیا شامگاه جمعه اظهار داشت: در هفته جاری این ششمین فوتی ثبت شده در جزیره کیش است عمده آنان زنان و مردان سالخورده دارای بیماری زمینه ای خاص هستند.

وی اضافه کرد: آخرین جانباخته مبتلا کرونا در این جزیره یک زن ۷۵ ساله بوده که با علائم تب و لرز، تنگی تنفس، سرفه وبیماری زمینه‌ای فشارخون در بیمارستان بستری بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: شباهت علائم سویه دلتای ویروس کرونا با سرماخوردگی باعث شده است و برخی افراد پس از ابتلا به بیماری به اشتباه تصور می‌کنند سرماخورده‌ هستند و به همین دلیل بیماری خود را جدی نمی‌گیرند و تا زمانی که بدحال نشده‌اند به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

رضانیا یادآور شد: در فصل تابستان، چیزی به نام سرماخوردگی وجود ندارد و بروز هرگونه علائم سرماخوردگی ممکن است بر اثر ابتلای فرد به ویروس کرونا باشد.

وی با بیان اینکه شروع روند درمان از روزهای نخست بیماری، در بهبودی فرد بسیار موثر است افزود: یکی از علت‌های اصلی شمار بالای مبتلایان بدحال مراجعه دیرهنگام است.

جزیره کیش از تیر امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و در سه هفته گذشته به منظور کنترل این همه گیری محدویت های کرونایی در آن اعمال شده است.

دورکاری ۷۰ درصد کارکنان ادارات، نهادها و شرکت های خصوصی و دولتی جزیره به مدت یک ماه از یک تا ۳۱ شهریور، قرنطینه اجباری پنج روزه با استفاده از مرخصی برای کارکنانی که به سفر رفته اند، تعیین ساعات کاری کارکنان از هشت صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه از جمله مصوبات شورای سلامت جزیره بود.

بر اساس این مصوبات مقرر شد ساعات فعالیت بازارها و مراکز تجاری از ۱۰ صبح تا ۲۲ شب، مشاغل حوزه گردشگری به استثنای جنگ ها، موسیقی‌های زنده رستوران، غواصی و شناورهای تفریحی از ۶ شهریور  با ۳۰درصد ظرفیت و تا اطلاع ثانونی هتل‌های جزیره با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند و ممنوعیت فعالیت اماکن ورزشی و پلاژها تا دوازدهم شهریور ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha