مردم بدون هیچ گونه نگرانی برای تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: گروه‌هایی که بر اساس سن و اولویت بندی ستاد ملی کرونا برای تزریق واکسن فراخوان می شوند بدون هیچ گونه نگرانی مراجعه کنند تا هرچه سریع تر شاهد ایمنی جمعی در سطح جامعه باشیم.

 دکتر «رضا منصوری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیر ابتلا به کرونا در قصرشیرین به صورت دزدانه افزایش یافته و نیاز است مردم حتما در پایبندی به موازین بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی جدیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا در کمین همه افراد است و قدرت انتشار و سرایت ویروس کرونای دلتا چند برابر است و در مدت کوتاهی تعداد زیادی از افراد را درگیر می کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افراد حتما از حضور در آیین های تجمعی، دورهمی های خانوادگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و بی مورد خودداری کنند.

دکتر منصوری اضافه کرد: سویه جدید کرونا دلتا هم اکنون با قدرت بسیار زیادی در حال سرایت در جامعه است و تمام افراد شامل کسانی که واکسینه شده و همچنین کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند باید همگی برای کنترل اوضاع هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

۱۰هزار و ۵۸ دوز واکسن در قصرشیرین تزریق شده است

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین اضافه کرد: تا صبح امروز در قصرشیرین ۱۰ هزار و ۵۸ دور واکسن کرونا تزریق شده که از این تعداد هفت هزار و ۷۰۷ دوز در نوبت اول و ۲ هزار و ۲۵۱دوز مربوط به نوبت دوم است.

او گفت: روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری در حال انجام است.

۳۲نفر فوتی بر اثر ابتلای به ویروس کرونا در قصرشیرین 

وی گفت: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۳۲۲نفر به این ویروس مبتلا شده و از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز تاکنون ۳۲ نفر فوت کرده‌اند که آخرین فوتی در ۷۲ساعت گذشته بود که یک مرد ۷۵ ساله بدون بیماری زمینه ای فوت کرده است.  

استفاده از ماسک را جدی بگیرید 

رییس شبکه بهداشت ودرمان قصرشیرین گفت: مردم باید استفاده از ماسک را جدی بگیرند و فاصله اجتماعی را با توجه به قدرت و سرایت کرونای دلتا بیشتر رعایت کنند و هرکس که کنار آن هاست حتی اگر سالم است او را ناقل بی علامت کرونا بدانند چون بسیاری ناقل بدون علامت ویروس هستند و باعث سرایت آن در سطح جامعه می شوند.

از نظر امکانات و پرسنل و دارو در بیمارستان مشکل نداریم

دکتر منصوری گفت: هم اکنون از نظر تعداد پرسنل، امکانات، دارو و اکسیژن در سطح بیمارستان مشکل نداریم و امکانات فعلی جوابگو است و حتی اکسیژن کمکی به بیمارستان شهدای سرپل ذهاب نیز داشته ایم.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه از مجموع تعداد ۱۷ نفر بستری در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) هشت نفر قصرشیرینی و مابقی مربوط به شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب هستند که در اینجا تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: البته در صورت رعایت نکردن پروتکل ها و افزایش تعداد بیماران به طور قطع با مشکل مواجه می شویم برای همین از مردم درخواست می کنیم کادر درمان را همراهی کرده و  پایبندی به موازین بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی استفاده از ماسک را در بیرون از منزل جدی بگیرند.

او اضافه کرد: برای ریشه کنی ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس نیازمند همراهی و مشارکت مردم هستیم چون در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا و ایمن سازی بدن تا واکسیناسیون کامل جامعه رعایت پروتکل بهداشتی است.

 وی گفت: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و همه افرادی که آزمایش آن ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند در صورت منفی بودن جواب تست نیز حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز  دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha