دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- معاون رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر یزد گفت: نخستین دوره ملی آموزش این واجب الهی برای علاقه مندان به ترویج فرهنگ اسلامی در بستر فضای مجازی استان آغاز شد.

سید ضیاء میراللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به اهمیت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در این دوره به مدت ۱۲ هفته راه‌های تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیگیری می‌شود .

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ شمسی  تعیین شد، علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بینش مطهر به نشانی www.bineshemotahar.ir  ا قدام کنند.

این فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مورد مزایای دوره آموزشی یادشده تصریح: اعطای گواهی دوره، مجوز راه‌اندازی تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر  و ارایه گواهی تدریس به برگزیدگان از جمله مزیت‌های آن است که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

میراللهی خاطرنشان کرد: پیگیری امور آموزشی در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی بری ارتقای بینش و آگاهی افراد به اهمیت این واجب الهی و گسترش آن در جامعه جزو اهداف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است.

همچنین ۲۵ مرداد امسال دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد گفته بود که برای نخستین بار ۱۳ شعبه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ۱۱ شهرستان‌ استان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام ابوذر صانعی افزود: این مراکز با همکاری دادگستری و دادستان شهرستان ها طبق مقررات به مسایل مرتبط برای تحقق درست امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارد .

ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هم اکنون در ۱۰ شهرستان‌ استان از جمله اردکان، میبد، اشکذر، یزد ، تفت، ابرکوه، خاتم، بهاباد ، بافق و مهریز فعال است.  

بخش مروست از توابع خاتم مردادماه گذشته به شهرستان ارتقا یافت که در آینده نزدیک فرماندار آن مشخص می شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha