۵ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84450934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث اورژانس بیمارستان امام (ره) یک ضرورت درمانی برای ایلام بود

ایلام - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: احداث اورژانس و پاویون بیمارستان امام خمینی (ره) با ۴۴ میلیارد تومان اعتبار یک ضرورت مهم در استان برای مواقع حساسی چون همه گیری یک بیماری نظیر کرونا یا ایام اربعین به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز جمعه در آیین افتتاح ۱۳ طرح شهرستان ایلام در هفته دولت اظهار داشت: در ایام کرونا که با ازدیاد بی سابقه بیماران نیاز به بستری مواجه بودیم، سایر بیماران غیر کرونایی با مشکل پذیرش و بستری روبرو بودند یا در ایام اربعین که تعداد بیماران و تصادفی ها افزایش می یابد، وجود این مرکز درمانی برای استان اجتناب ناپذیر بود.

وی افزود: این اورژانس دارای ۷۱ تخت پذیرش بیماران است که با ۲۳ میلیارد تومان احداث و ۲۱ میلیارد تومان تجهیز شد و از تمام استانداردهای لازم یک مرکز درمانی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه این مرکز در سه بخش اورژانس، پاویون و کلاس های آموزشی احداث شده است، توضیح داد: طبقه همکف را بخش اورژانس تشکیل داده و در طبقه پایین نیز دانشجویان شاغل در این بیمارستان که در شرف اتمام تحصیلات دانشگاهی خود هستند، در زمان استراحت از این پاویون به استفاده و کلاس های آموزشی آنها نیز در این پاویون تشکیل می شود.

کریمیان با بیان اینکه این اورژانس در کمتر از ۲ سال احداث شد، تاکید کرد: توسعه بخش درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) یک دغدغه و ضرورت برای استان ایلام بود که در کمتر از ۲ سال به نتیجه رسید و ۷۱ تخت به تعداد تخت های بستری این بیمارستان اضافه شد و بیمارستان رازی شهر ایلام هم در ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، در چهارمین روز از هفته دولت و همزمان با افتتاح اورژانس و پاویون بیمارستان امام خمینی (ره) طرح های دیگری شامل بهسازی خیابان سعدی شمالی، طرح های هادی و روکش راه های روستایی، بازسازی بلوار امام خمینی (ره)، احداث پارک زاگرس، مجتمع نوآوری و فناوری دانشگاه ایلام، مجموعه ورزشی جنگلبان، احداث سالن ورزشی بعثت به طور همزمان مورد افنتاح یا کلنگ زنی قرار گرفتند.

 برای این طرح ها ۸۵ میلیارد تومان هزینه شده است و از محل افتتاح یا کلنگ زنی این پروژه ها برای ۱۹۸ نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.

در هفته دولت امسال ۱۴۸ طرح با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان و اشتغال زایی بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر در نقاط مختلف استان ایلام افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha