۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84451362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۳۵۰ خودروی غیربومی در چهارمحال و بختیاری جریمه شدند

شهرکرد -ایرنا- رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره اجرای طرح محدودیت طرح برای کاهش شیوع ویروس کرونا گفت: مالکان ۲ هزار و ۳۵۰ خودروی غیربومی در استان از ابتدای اجرای طرح منع سفر به استان از تاریخ ۲۴ مردادماه جریمه شدند.

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیشترین تعداد خودروهای برگشت داده شده و یا جریمه شده در ورودی به استان با پلاک استان اصفهان بودند، افزود: در این مدت یک هزار و ۲۵ دستگاه خودروی پلاک غیربومی نیز از ورودی شهرهای استان بازگردانده شدند.

وی اظهار داشت: طرح منع سفر از ساعت ۱۲ روز ۲۴ مردادماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز و تا ساعت ۲۴ روز پنجم شهریورماه در ۶ نقطه ورودی و خروجی استان از جمله پلیس راه شهرکرد به اصفهان، بازفت، سامان ، بروجن، کارون ۴ و محور لردگان به یاسوج ادامه داشت.

نوربخش با تاکید بر اینکه از ابتدای شیوع کرونا، اجرای طرح‌های مختلف ممنوعیت و محدودیت تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اجرا شد، گفت: این طرح‌ها با همکاری جمعیت هلال‌احمر، اوراژنس، بسیج و مرکز بهداشت اجرا شده است.

وی با اشاره به پایان یافتن طرح ممنوعیت تردد به استان همزمان با سراسر کشور، افزود: طرح محدودیت تردد خودروهای به شهرهای قرمز و نارنجی براساس مصوبه ستاد کرونا ادامه دارد و در صورت ورود خودروهای غیر بومی به شهرهای قرمز جریمه یک میلیون تومانی و شرهای نارنجی جریمه ۵۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.

محدودیت تردد شبانه همچنان در استان ادامه دارد

رییس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با اشاره به اتمام طرح ممنوعیت تردد گفت: طرح محدودیت تردد شبانه همچنان در استان ادامه دارد.

ایرج حسین‌پور افزود: در راستای اجرای طرح ممنوعیت تردد در استان، با خودروهایی که پلاک غیر بومی داشتند و در سطح شهر مستقر بودند برخورد شد و در این مدت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مورد اعمال قانون در سطح استان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه برابر ابلاغ شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا پلاک ۷۱ و ۸۱ مختص چهارمحال و بختیاری است، گفت: بیشترین مشکل در خصوص اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت ترافیک برای خودروهایی است که پلاک غیر بومی دارند و مالکان آنها ساکن استان هستند و یا به دلیل اینکه محل شغل آنها در استان به این استان سفر دارند که باید براساس قانون و سهولت در تردد این افراد پلاک خودروی خود را به پلاک استان تغییر دهند.

به گفته وی، مستند به ماده ۲ قانون باید افرادی‌که پلاک غیربومی دارند در یک مهلت قانونی پلاک خودروی خود را تغییر دهند.

وی در خصوص جرائم دریافت شده از مالکان خودروها گفت: این جریمه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود و ۶۰ درصد درآمد هر استان برای تامین تجهیزات ترافیکی، کمک ترافیکی، فرهنگ ترافیک و آموزش ترافیک هزینه می‌شود.

حسین‌پور افزود:هم‌اکنون در ۴۳ شهر در استان پلیس راهور و پلیس راه مستقر وجود ندارد و با وسایل کمک ترافیکی و اصلاحات هندسی کنترل ترافیک انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۶۸ هزار و ۶۱۲ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد یک هزار و ۳۷۵ بیمار جان خود را از دست دادند، در حدود ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و مابقی نیز بهبود یافتند.

از مجموع بیماران بستری حال ۷۳ نفر بدحال است و در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha