۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳
کد خبر: 84451369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولین نمونه دوپینگ در پاراالمپیک توکیو ثبت شد

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳
کد خبر: 84451369
اولین نمونه دوپینگ در پاراالمپیک توکیو ثبت شد

تهران - ایرنا - ورزشکار لهستانی و دارنده مدال برنز رقابت‌های پارادوچرخه‌سواری بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل مثبت شدن آزمایش دوپینگ با محرومیت مواجه شد.

به گزارش ایرنا، «مارسین پولک» رکابزن تیم دوچرخه سواری لهستان که در بازی‌های پارالمپیک موفق به کسب مدال برنز شد به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ و استفاده از داروهای ممنوعه با خطر محرومیت و همچنین از دست دادن جایگاه سومی خود رو به رو شد.

طبق اعلام مرکز مطبوعات بازی‌های توکیو، پولک در جریان این بازی‌ها از ماده ممنوعه EPO استفاده کرده و اکنون در انتظار تایید نمونه خود است. در صورتی که نمونه این دوچرخه سوار لهستانی تایید شود مدال برنز پارالمپیک توکیو از او گرفته خواهد شد و به الکساندر لووراس ورزشکار فرانسوی می رسد.

 طبق برنامه قرار بود نماینده کاروان ورزشی لهستان امروز در تایم تریل ۱۰۰۰ متر نیز شرکت کند، اما به دلیل این شرایط، از حضور در مسابقات محروم شد تا نطر نهایی اعلام شود.

پولک همچنین دو بار قهرمان تایم تریل B مسابقات قهرمانی جهان در جاده از سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ است.این ورزشکار لهستانی اولین ورزشکاری است که در بازی‌های پارالمپیک توکیو با نمونه مثبت دوپینگ مواجه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha