نماینده بجنورد در مجلس: وضعیت بیمارستان‌های خراسان شمالی بحرانی است

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند صعودی مبتلایان و افزایش بی سابقه بستری بیماران کرونایی، نشانگر وضعیت بحرانی در بیمارستان های استان خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیدمحمد پاکمهر روز شنبه در نشست استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: برابر استانداردهای پزشکی باید هم اکنون تنها ۴۰ درصد تخت های بیمارستانی خراسان شمالی یعنی ۴۰۰ تخت در اختیار بیماران کرونایی باشد ولی هم اکنون بیش از دو برابر تخت ها در اشغال بیماران کرونایی این خطه است.

وی افزود: در واقع با تقویت زیرساخت های درمانی استان نباید تمام مراکز درمانی استان در اشغال بیماران کرونایی باشد بلکه سایر خدمات درمانی چون بخش های جراحی و سوختگی به شکل مستمر به بیماران بتوانند خدمات ارائه دهند.

پاکمهر با بیان اینکه دلیل اصلی شیوع این ویروس، ناتوانی در تشخیص افراد فاقد علامت در جامعه است، گفت: باتوجه به سرایت و شیوع بالای این بیماری، در صورت مشاهده هرگونه علائم بالینی در صورت منفی بودن تست هم باید افراد به عنوان فرد مبتلا دانست.

وی افزود: در واقع براساس بررسی ها تنها ۵۰ درصد تست های رپید کرونا و ۷۰ درصد تست های پی سی آر صحیح است به گونه ای که با منفی اعلام شدن تست فرد مشکوک به این بیماری، دلیل بر مبتلا نبودن فرد به کرونا نیست.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: بدون شک پاشنه آشیل مهارسازی کرونا با توجه به شیوع بالای این ویروس، آگاهسازی بیش از پیش مردم با نقش محوری رسانه ها است تا همچنان میزان حساسیت مردم را نسبت به این بیماری افزایش و بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کنند.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۲۵۶ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha