۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۰۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84452248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صلح و سازش ۲ طایفه در بخش چغامیش دزفول

۶ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۰۲
کد خبر: 84452248
صلح و سازش ۲ طایفه در بخش چغامیش دزفول

دزفول- ایرنا- ۲ طایفه در بخش چغامیش دزفول که مدتی اختلاف داشتند روز شنبه در راستای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات خود را کنار گذاشتند و با یکدیگر صلح کردند.

به گزارش ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول روز شنبه در آیین سازش این ۲ طایفه که با حضور سران و بزرگان در روستای شنگر برگزار شد، از حضور ریش سفیدان و بزرگان این طایفه‌ها برای برقراری صلح و سازش در روستا ابراز خونسردی کرد.

سرهنگ محمدرضا لیلی زاده گفت: سادات، بزرگان و شیوخ بخش چغامیش همیشه در صلح و سازش منطقه پیشقدم بوده و از خیران شهرستان محسوب می‌شوند و اگر مشکلی بین طوایف بوجود آید توسط خود بزرگان بخش چغامیش قابل حل است.

وی سخنان سادات و بزرگان را  فصل الخطاب دانست و افزود: نباید بحث‌های کوچک تبدیل به معضل بخش و شهرستان شود.

علی قلطاغ ساز معاون سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در سخنانی خواستار همدلی، برادری، حفظ آرامش در منطقه، رعایت قوانین و احترام به حقوق شهروندی شد و بیان کرد: در این شرایط سخت باید همه در کنار هم باشند و کدورت‌ها و ناراحتی‌ها را کنار بگذارند تا با رفع مشکلات،  بخشی آباد و امن داشته باشیم.

 بخشدار چغامیش  نیز اهالی را  به صلح و آرامش دعوت کرد و گفت: تلاش برای نهادینه کردن صلح و سازش بین انسان‌ها امری خداپسندانه بوده و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب زیادی به همراه دارد.

سیدعلی پژمان افزود: مدارا و عفو از ارزش‌های والای انسانی و مورد تاکید دین مبین اسلام است و هیچ چیزی جز انسانیت و برادری در اسلام پذیرفتی نیست.

به گزارش ایرنا ۲۷ مرداد امسال وقوع یک فقره درگیری طایفه‌ای در روستای شنگر بخش چغامیش دزفول منجر به مجروحیت ۹ نفر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha