محمد رضا ناظم زاده در گفتگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم دانش آموزانی که به ظاهر در کلاس مجازی شرکت دارند اما عملا هوش و حواسشان در جایی دیگر است.
ناظم زاده با اشاره به ارایه آموزش های مجازی در شرایط اضطراری، تاکید کرد: کیفیت آموزش به شکل حضوری بالا است و در شرایط عادی نیاز به آموزش ترکیبی(مجازی و حضوری)است.
معاون آموزش متوسطه استان با یادآوری درس های خودخوان و حضوری تصریح کرد: یادگیری بسیاری از دروس نیاز به برگزاری حضوری کلاس است و تنها برخی از دروس خودخوان برگزاری مجازی آن اشکالی ندارد.
وی با بیان واکسناسیون بالغ بر ۸۰ درصد از معلمان استان، اظهار داشت: دانش آموزانی که هنوز واکسن دریافت نکردند چگونه می توانند در کلاس های حضوری شرکت داشته باشند.
ناظم زاده با اعلام اینکه در یکسال و نیم شیوع کرونا شاهد فراهم کردن بخشی از زیر ساخت های آموزش مجازی، همانند شبکه شاد بودیم، افزود: سالهای متمادی بستر آموزش مجازی در کشورهای اروپایی فراهم شده بود و شیوع کرونا در کشور ما سبب روآوری به آموزش های مجازی شد که اگر چه با مشکلات عدیده ای در ابتدای راه مواجه بودیم اما امروزه بسیاری از سختی ها و موانع کار از بین رفته است.
وی افزود: با کمک خیران با تهیه موبایل، زمینه تحصیل برخی از دانش آموزان بی بضاعت را فراهم ساختیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با بر شمردن شکایت های متعدد دانش آموزان در حوزه های مختلف، گفت: نارضایتی از نرم افزار شاد، زمان بندی نامناسب کلاس ها، تسلط نداشتن دبیران آموزشی، بیشترین میزان شکایت ثبت شده است.
وی ترک تحصیلی پنهان در دانش آموزان که به ظاهر در کلاس آنلاین حضور پیدا میکنند اما در واقع توجه آنها به درس ارائه شده توسط معلم نیست، گفت: خانواده ها باید در این حوزه با معلمان همکاری لازم داشته باشند و فرزندان خود را رها نکنند زیرا پس از کرونا ،دانش آموزانی که درس را بخوبی فرا نگرفتند برای رفتن به کلاس های بعدی با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
به گزارش ایرنا، بیش از ۹۲۰ هزار و ۵۰۰ دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان اصفهان تحصیل میکنند.
نظر شما