۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84452569
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۳ درصد نوآموزان خراسان شمالی در پایگاهای سنجش سلامت ارزیابی شدند

بجنورد-ایرنا-رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۴ هزار و ۱۷۲ نفر از نوآموزان استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول تیرماه تاکنون معادل ۸۳ درصد آنها مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

علی متقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد سلامت ۱۱ هزار و ۳۷۸ نوآموز تایید شده که پس از ثبت در سامانه سنجش به مدارس عادی معرفی می‌شوند.

وی افزود: ۲ هزار و ۳۷۸ نوآموز نیز برای ارزیابی های تخصصی به کارشناسان مربوط معرفی شدند که از این تعداد ۶۷۸ نفر به مراکز بینایی سنجی،۳۷۵ نفر به شنوایی سنجی، هزار و ۷۱۰ نفر آمادگی تحصیلی و ۳۱ نفر نیز به مراکز تخصصی جسمی حرکتی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نوآموزان که به مرحله تخصصی ارجاع داده می شوند، با توصیه های کارشناسان، برای حل مشکل اقدام و در مدارس عادی به تحصیل مشغول می شوند.

وی گفت: در طرح سنجش، هر سال ۱۵ تا ۲۵ درصد از دانش آموزان سنجش شده، به مرحله تخصصی، ارجاع داده می شوند. 

وی اظهار داشت: پذیرش و پیش ثبت نام نوآموزان  از نیمه خردادماه امسال آغاز شده بود که پایگاه‌های سنجش نوآموزان از ۳۱ خردادماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی  افزود:  نوآموزان استان در ۱۵ پایگاه، شامل ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در  سنجش اولیه برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: همه پایگاه های سنجش استان فعال و قرار است  ۱۹ هزار و ۵۴۶ کلاس اولی در آن سنجش شوند.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

متقیان اظهار داشت: تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه ها رعایت و به خانواده ها توصیه می شود، خود و فرزندانشان، حتما از ماسک استفاده کنند و صرفا یک نفر از اولیا همراه نوآموز حضور داشته باشد.
وی ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش اعلام کرد.
 رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی  مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت  نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت  ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه عنوان کرد.
۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha