۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84376785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنجش سلامت بیش از ۱۹ هزار نوآموز خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- طرح سنجش سلامت بیش از ۱۹ هزار و ۵۴۶ نوآموز بدو ورود به مدرسه در خراسان شمالی از امروز (دوشنبه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۱۵ پایگاه سلامت آغاز شد.

 رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوبت گیری برای حضور نوآموزان در پایگاه های سنجش، از نیمه خردادماه امسال آغاز شده بود و از امروز نیز کار سنجش آغاز شده است.

علی متقیان  با بیان اینکه نوآموزان استان در ۱۵ پایگاه، شامل ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در  سنجش اولیه برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شدگفت: همه پایگاه های سنجش استان فعال و قرار است  ۱۹ هزار و ۵۴۶ کلاس اولی در آن سنجش شوند.

وی افزود: در پایگاه اولیه نوآموزان مورد ارزیابی های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی قرار می گیرند و چنانچه کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می شوند و در این مراکز به دقت سلامت نوآموزان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را  پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

متقیان اظهار داشت: تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه ها رعایت و به خانواده ها توصیه می شود، خود و فرزندانشان، حتما از ماسک استفاده کنند و صرفا یک نفر از اولیا همراه نوآموز حضور داشته باشد.

وی ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش اعلام کرد.
 
رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی  مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت  نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت  ۵۰۰ هزار ریال بابت هزینه عنوان کرد.
 

۱۸۰هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha