۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84452926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور است

۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۶
کد خبر: 84452926
کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور است

سنندج - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به تیر ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان و کشور به ترتیب ۵۱ درصد و ۴۵.۲ درصد بود که کردستان در جایگاه دوم استان های کشور قرار گرفت.

بهرام نصراللهی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی، شاخص استان در مرداد ماه  با افزایش ۷.۱ واحدی از ۳۵۲.۳ به ۳۵۹.۴ واحد رسیده است.

وی افزود: در همین ماه میانگین شاخص کشور نیز ۱۰.۴ واحد افزایش یافته و به ۳۳۷.۸ واحد رسیده و کردستان در مرداد ماه از لحاظ شاخص در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: تغییرات شاخص در تیرماه ۱۴۰۰ در کردستان و کشور به ترتیب ۵۰.۱ درصد و ۴۴.۲ درصد و "تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل" در استان و کشور افزایشی بوده است.

وی اضافه کرد: تورم ۱۲ ماهه در تیر امسال نسبت به خرداد ماه در کردستان و  کشور ۰.۹ درصد افزایش داشته است.

کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور است

کاهش تورم ماهانه

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی، درصد تغییرات شاخص تورم مرداد نسبت به ماه قبل در استان ۲درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن سه دهم درصد کاهش نشان می دهد.

نصراللهی زاده اضافه کرد: کردستان در مردادماه در جایگاه بیست و نهم نسبت به سایر استانهای کشور قرار گرفته داشت و تورم ماهانه کشور نیز در مرداد، ۳.۲درصد است که نسبت به ماه قبل از آن سه دهم درصد کاهش نشان می دهد.

کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور است

کاهش تورم نقطه به نقطه

وی درباره درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) استان اظهار داشت: این شاخص از ۴۵.۸درصد در تیرماه به ۴۴.۲ درصد در مرداد رسیده و حدود ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: جایگاه استان در این ماه، هماند ماه قبل استان بیستم کشور به لحاظ تورم نقطه ای بوده و تورم نقطه به نقطه کشور نیز در تیر و مرداد به ترتیب ۴۳.۶ درصد و۴۳.۲ درصد بوده که چهار دهم درصد کاهش یافته است.

کردستان در تورم سالانه استان دوم کشور است

استان کردستان با ۲۹ هزار و ۱۳۷ کیلومتر مربع طبق سرشماری سال ۱۳۹۰ با ۴۰۲ هزار و ۳۵۴ خانوار دارای یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۴۵ نفر بوده و از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب کرمانشاه و شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹شهر، ۳۱بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha