فرمایش‌های رهبری در دیدار با هیات دولت سیزدهم راهگشاست

شیراز-ایرنا-مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس با اشاره به فرمایش‌های رهبری در دیدار با هیات دولت سیزدهم این سخنان را راهگشا و امیدبخش خواند.

روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس یکشنبه در مطلب ارسالی خود از قول حجت الاسلام دکتر حمید مقامی افزود: مقام معظم رهبری همواره دلسوزانه و داهیانه سخنانی برای تبیین اهداف اصلی انقلاب بیان می فرمایند و تک تک مسوولان ارشد کشور باید از این سخنان نسخه برون رفت از وضعیت فعلی دریابند.
این مقام مسئول  به ضرورت بازسازی سرمایه اجتماعی قوه مجریه، تأکید کرد و افزود:مبارزه با فساد مهم ترین پیش شرط بازسازی سرمایه اجتماعی در شرایط فعلی کشور است. رییس جمهوری و همه وزیران باید برای بازگشت اعتماد عمومی به دولت تلاش کنند، محور سخنان رهبر معظم انقلاب نیز بیانگر همین مفهوم بود که باید از سرمایه اعتماد مردم به نظام حفاظت و حراست کرد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس ادامه داد: موضوعات مطرح شده در سخنان رهبر معظم موضوعات اصلی و مبتلا به جامعه می باشد و از این راه و خط مشی های لازم را به رییس دولت جدید ارائه کردند .
وی ادامه داد: ایشان در مطالب خود به موضوع غفلت نکردن از نخبگان اشاره و تأکید داشتند که از این ظرفیت موجود استفاده لازم برای توسعه کشور بشود. اینکه مقام معظم رهبری در جلسه مهمی به این موضوع پرداخته اند ناشی از اهمیت این ظرفیت و توانمندی می باشد. 
این استاد دانشگاه اضافه کرد: وقتی جهت گیری ها و راهبردها بر پایه خدمت به مردم نهادینه شود و رفع چالش ها و دغدغه های عمومی جامعه نیز مدنظر باشد که البته شرایط کنونی امروزه همین را می طلبد؛ تشکیل دولت خدمت  و استفاده از نظر نخبگان و دانشگاهیان و کارشناسان در این برهه زمانی ضرورتی اجتناب ناپذیر برای دولت محسوب می شود.
حجت الاسلام مقامی اظهار امیدواری کرد که تحقق این مهم و تشکیل دولت خدمت با توجه به ضرورت های اصلی جامعه  در این دولت با توجه به شاخصه ها و اولویت هایی که تعیین کرده دور از دسترس نباشد و بدون شک پیوند و ارتباط بیش از پیش جامعه دانشگاهی و نخبگان با بدنه اجرایی برای رفع چالش های فرارو و مشکلات جامعه به ویژه در این بستر از زمان بسیار کارساز و راهگشا خواهد بود.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم در شرایط خاصی تشکیل شده است. با توجه به برخی مشکلات اقتصادی در جامعه و معیشت عمومی و برخی نارضایتی ها در سطح جامعه به دلیل مشکلات معیشتی،  تشکیل دولت قوی و کارآمد با سرلوحه قرار دادن توصیه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری  مسیر و راه  بازسازی سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به مسئولان را باز می گشاید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha