واکسیناسیون کرونا در خلخال از مرز ۴۰ درصد گذشت

اردبیل _ ایرنا _ معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: با افزایش تزریق واکسن ،پوشش واکسیناسیون کرونا افراد واجد شرایط در این شهرستان از مرز ۴۰ درصد فراتر رفت.

دکتر زهرا هاشم‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از زمان اجرای طرح ملی واکسیناسیون علیه کرونا بیش از ۳۷ هزار دز واکسن به افراد بالای ۱۸ سال خلخال تزریق شده که این میزان ۴۰ درصد از مجموع جمعیت بالای ۱۸ سال واجد شرایط دریافت واکسن بیماری کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در مدت اجرای این طرح ۹۵ درصد از گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال خلخال واکسن کرونا دریافت کردند، افزود: در این مدت ۹۴ درصد از افراد گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ ساله نیز دریافت کننده واکسن کووید. ۱۹ بوده‎‎‎‎‎‎اند.

رئیس مرکز بهداشت خلخال گفت: با توجه به افزایش میزان استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا در نظر داریم تا با اضافه کردن یک مرکز تجمیعی تزریق واکسن در شهر خلخال واکسیناسیون بیماری کووید. ۱۹ در این شهر را افزایش دهیم. 

او با بیان اینکه در روزهای اوج پیک پنجم بیماری کووید. ۱۹ در این شهرستان آمار بستری‌های بیمارستان خلخال از ۱۰ نفر فراتر رفت، اظهارکرد: هم‌اکنون با کاهش نسبی روند ابتلا و بستری کرونا در این منطقه ۳۹ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی این شهر بستری بوده و تحت درمان قرار دارند.

هاشم‌پور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار کرونایی جدید در این مرکز درمانی پذیرش و بستری شده و در همین مدت ۶ بیمار کووید ۱۹ بهبود یافته نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تعداد بیماران کووید. ۱۹ بستری در منزل که از داروی رمدیسیویر استفاده می‌کنند را ۴۷ نفر ذکرکرد و گفت: با کاهش نسبی روند ابتلا و بستری کرونا در خلخال هم‌اکنون آمار بیماران در قرنطینه از هزار و ۴۰۰ نفر هفته پیش به ۹۷۰ نفر در هفته جاری کاهش یافته است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha