۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84453632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توقف فعالیت اتوبوس‌های خط واحد در زنجان و سردرگمی شهروندان

زنجان- ایرنا- توقف یک ماهه فعالیت اتوبوس‌های خط واحد زنجان و پرداخت کرایه‌های بالای تاکسی برای تردد درون شهری، شهروندان را کلافه و سردرگم کرده است.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ در کشور و به تبع آن در استان زنجان بسیاری از کسب و کارها و فعالیت ها تحت الشعاع این بیماری قرار گرفته است.

بسیاری از ارگانها و نهادهای دولتی اقدام به تعطیلی برخی مشاغل به صورت موقت کردند تا شاید شیوع این ویروس فروکش کند و روزانه شاهد ابتلا و مرگ و میر هموطنان در نتیجه این بیماری نباشیم که این برنامه های موقت در استان و شهر زنجان نیز اعمال شد. 

اما آنچه که امروزه بسیاری از شهروندان زنجانی را کلافه کرده، توقف موقت فعالیت اتوبوس های خط واحد این شهر از مرداد ماه است و این در حالی است که پیشتر، کرایه های اتوبوس های خط واحد و تاکسی های داخل شهر زنجان نیز افزایش یافته بود که این امر موجب تحمیل هزینه های اضافی برای جابجایی در سطح شهر و از دست دادن وقت بیشتری برای این امر است.

ادامه فعالیت اتوبوس‌های خط واحد در ستاد مبارزه با کرونا بررسی می‌شود

فرماندار شهرستان زنجان در این خصوص گفت: شرایط در اتوبوسرانی مناسب نبوده و نیست و وضعیت حمل و نقل درون شهری و برون شهری نگران کننده است.

رضا عسگری اظهار داشت: با توجه به تعداد و تراکم مسافرانی که از طریق اتوبوس های خط واحد جابجا می شدند و در شرایط حاکم کرونایی این امر تهدید جدی برای سلامت افراد داشت این مساله در ستاد کرونای شهرستان زنجان مطرح شد.

وی تاکید کرد: تمام اتوبوس های زنجان به مرکز شهر ختم می شود و به طبع مرکز شهر جزو مناطق پرخطر و پرتراکم است که پروتکل های بهداشتی کمتر در این مناطق رعایت می شود.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: قصد بیشتر شهروندانی که به مرکز شهر تردد می کنند خریدهای عادی اعم از میوه و تره بار بوده در حالیکه این اقلام در محل زندگی آنها نیز موجود است.

عسگری یادآوری کرد: برخی از شهروندان به دلیل عادتی که داشتند می خواستند از حاشیه به مرکز شهر تردد و خرید کنند این درحالی است که اقلام در شهرک های اقماری به لحاظ قیمت تفاوت قابل توجهی با مرکز شهر ندارد.

وی افزود: در ستاد کرونا به این نتیجه رسیدیم تا زمانی که شرایط در وضعیت قرمز کرونایی است فعالیت اتوبوس های خط واحد متوقف شود.

 فرماندار شهرستان زنجان گفت: بسیاری از شهروندان در زمان حاضر از توقف فعالیت اتوبوس های خط واحد زنجان ناراضی هستند و تقاضای راه اندازی مجدد این سیستم های حمل و نقل را دارند.

عسگری اضافه کرد: فعالیت اتوبوس ها در صلاحیت ستاد مبارزه با کرونای شهرستان زنجان است که باید این موضوع را در این ستاد طرح و دستور جدید در این خصوص باشد که آن را ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد:  سیستم حمل و نقل به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی پایین ترین امتیاز را دریافت می کند چرا که کمترین موارد بهداشتی در آن رعایت می شود.

به گفته فرماندار شهرستان زنجان، گلایه مندی و شکایت از عدم رعایت این پروتکل ها در تاکسی و اتوبوس های برون شهری وجود دارد.

عسگری با بیان اینکه تاکسی در یک روز ۵۰ تا ۱۰۰ نفر را می تواند جابجا کند، اظهار داشت: اما راننده یک دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی ۱۰۰ شهروند در هر سفر کرده که این مساله نگرانی و تهدید شیوع کرونا را چندین برابر می کند.

وی تاکید کرد: از سرگیری فعالیت اتوبوس های خط واحد زنجان تا ۲ روز آینده در ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان مجدد بررسی می شود.

ادامه فعالیت اتوبوس های خط واحد زنجان را پیگیری کرده ایم

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان گفت: بر اساس دستور دبیر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان زنجان فعالیت اتوبوس های خط واحد تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

فرهاد رفیعی اظهارداشت: توقف فعالیت اتوبوس های زنجان بر اساس دستور شهردار و سازمان حمل و نقل شهرداری نبوده است.

وی تاکید کرد: در خصوص فعالیت مجدد این ناوگان با امضای شورا، شهردار و سازمان حمل و نقل شهرداری نیز مکاتبه کتبی با فرماندارشهرستان زنجان داشته ایم.

وی تاکید کرد: در این خصوص با دلایل متقن با نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شروع به کار اتوبوس های زنجان مذاکره کردیم.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان گفت: از ۱۰ مرداد امسال فعالیت حدود ۸۳ دستگاه اتوبوس شهری در زنجان متوقف شده است.

توقف فعالیت اتوبوس ها شهروندان را ناراضی کرد

یکی از شهروندان زنجانی که در تاکسی زنجان کنار من نشسته بود از توقف فعالیت اتوبوس های این شهر ناراضی بود که پرداخت کرایه های سرسام آور تاکسی برای چند مسیر برای رفت و برگشت دیگر پولی برایش باقی نمی گذارد.

بهجت اسدی که خانمی حدود ۶۰ ساله به نظر می رسد در پرداخت کرایه تاکسی مبلغی کم داشت و با ناراحتی و چهره ای چین برداشته از ناملایمات روزگار گفت: برای چند مسیر کوتاه رفت و برگشت ۱۰ هزار تومان کرایه تاکسی باید بدهم که اگر بیمار نبودم مرکز شهر نمی رفتم.

این شهروند زنجانی با صدایی نرم و آهسته اضافه کرد: اتوبوس که بود راحت بودم کارت اتوبوسم را یک ماه قبل ۳۰ هزار تومان شارژ کردم اما دیگر اجازه فعالیت به این ناوگان نداند تا کرونا نگیریم.

اسدی ادامه داد: هر دفعه که به مرکز شهر می روم اگر صندلی جلو خالی باشد آسوده خاطر هستم و اگر نباشد مثل امروز باید سه نفر کنار هم بدون فاصله بشینیم که هر لحظه ابتلا به کرونا من را که قند و فشار خون دارم تهدید می کند.

یکی دیگر از شهروندان نیز بی درنگ افزود: من و بیشتر شهروندان دیگر این روزها کیف پولمان را با پرداخت کرایه تاکسی خالی می کنیم.

این شهروند زنجانی ادامه داد: فعالیت اتوبوس ها را متوقف کرده اند تا پروتکل ها رعایت شود در حالیکه خبری هم از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست چرا که در تاکسی سه نفر مسافر بدون فاصله و گاهی بدون ماسک هم کنار هم مسیرها را طی می کنند.

وی تاکید کرد: فعالیت اتوبوس ها تحت شرایط بهداشتی و با نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار بهتر از توقف آنها و تحمیل این بار بر تاکسی های درون شهری است و این امر را باید مسوولان بیشتر بررسی کرده و مصلحت عمومی را مورد توجه قرار دهند.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی که کارمند است یاد آوری کرد: صبح ها که قبل از ساعت هفت منتظر تاکسی هستم باید آنقدر در کنار خیابان منتظر باشم تا خودرویی بیاید.

وی تاکید کرد: گاهی با توجه به اینکه حدود بیش از نیم ساعت منتظر می مانم و از طرفی نیز تا رسیدن به اداره تاخیر می کنم مجبورم با سواری های شخصی تردد کنم.

این شهروند زنجانی اضافه کرد: چندین دفعه راننده سواری شخصی نیز کرایه ای بیشتر از کرایه تاکسی گرفته و در این میان به جای اینکه با روحیه ای مناسب به اداره برسم با اعصابی به هم ریخته سرکار حاضر می شوم.

وی افزود: از دهم مرداد ماه که حدود یک ماهی است فعالیت اتوبوس های خط واحد را متوقف کرده اند روزم این چنین سپری می شود و روزانه بین هشت تا ۱۰ هزار تومان بابت رفت و برگشت به اداره هزینه می کنم.

این شهروند خاطرنشان کرد: زمانی که اتوبوس های حمل و نقل شهری فعال بود بدون دغدغه قبل از ساعت هفت سوار و قبل از هفت و نیم به محل کارم می رسیدم بدون اینکه دعوایی بر سر دریافت کرایه اضافی داشته باشم.

وی اظهارداشت: کرایه رفت و برگشتم از منزل به اداره با اتوبوس روزانه ۲ هزار تومان است.

یکی دیگر از شهروندان زنجانی که در کنار این شهروند بود گفت: از مسئولان درخواست می کنیم حداقل اتوبوس ها را روزانه به منظور رفاه حال کارمندان یک شفیت از صبح تا ساعت ۱۶ بعدازظهر فعال کنند  و در ساعت های اوج شلوغی شهر نیز فعالیت آنها متوقف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha