هشت پروژه آب و فاضلاب در بیرجند به بهره‌برداری رسید

بیرجند - ایرنا - هشت پروژه امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۶۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در آخرین روز هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان استان در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مخزن ۲ هزار متر مکعبی شمال شهر بیرجند به نمایندگی از این هشت پروژه روز دوشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران اجرایی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی در این آیین گفت: هدف اصلی ما در اجرای این پروژه‌ جریان آب پایدار در استان است.

حسین امامی ادامه داد: در یک سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد و ۳۸ روستا را آبرسانی کردیم که تلاش می‌کنیم تا روز ملی روستا و عشایر ۱۵ روستای دیگر از شبکه پایدار آب شرب بهره‌مند شوند.

وی گفت: اصلاح، بازسازی و تامین آب شبکه‌ها در اولویت است و با افزایش اعتبارات آبرسانی روستایی به ۶۰۰ میلیارد تومان به غیر از سه روستا در شهرستان بیرجند برای بقیه روستاها تفاهم‌نامه بسته شده که طبق برنامه‌ امسال ۵۰ روستا و مابقی سال آینده آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی کاهش هدررفت آب را از مهمترین برنامه‌های این شرکت عنوان کرد و افزود: هدررفت آب در خراسان جنوبی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است که امیدواریم با تلاش همه‌جانبه به استاندارد کشوری دست یابیم.

وی اظهار داشت: در زمینه رفع هدررفت آب ۵۰ میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم و مقدار زیادی از تجهیزات خریداری شده که امیدواریم با اعتبارات قابل توجه تحولی در زمینه آب و فاضلاب استان ایجاد شود.

امامی احداث ایستگاه پمپاژ و سه هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال در بیدسک شهرستان بیرجند با بهره‌مندی ۷۱ نفر، اجرای سه هزار متر توسعه شبکه در عینید بالا شهرستان بیرجند، اجرای ۷۰۰ متر توسعه شبکه گازار بیرجند با بهره‌مندی ۶۲۲ نفر و اجرای ۹ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب سطح شهر بیرجند با بهره‌مندی ۱۵ هزار نفر را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی هفته دولت بیان کرد.

وی احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی، اجرای سه هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال و هزار و ۸۰۰ متر شبکه در بواج شهرستان بیرجند با بهره‌مندی ۷۵ نفر، اجرای ۲ هزار و ۲۰۰ متر شبکه در ساقدر بیرجند با بهره‌مندی ۸۴ نفر، آبرسانی به شهر بیرجند، احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی و ۲ کیلومتر خطوط رفت و برگشت با بهره‌مندی سه هزار نفر و اصلاح شبکه فرسوده شهرستان بیرجند را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح این شهرستان نام برد.

همچنین با حضور مسوولان استان در روستای قطار گز از توابع شهرستان بیرجند، پروژه بهسازی این روستا به نمایندگی از ۱۴ پروژه عمران روستایی با مشارکت بنیاد مسکن افتتاح شد.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام دارد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بنابر اعلام استاندار در هفته دولت امسال ۹۰۱ پروژه در این استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲۰۵ پروژه نیز آغاز شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha