بانوی پرتاپگر طلایی: برای مدال طلا از ریو تا توکیو فقط تمرین کردم

توکیو- ایرنا- بانوی پرتابگر طلایی ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ گفت که در بین مدال‌هایش فقط همین تک مدال طلای پارالمپیک را کم داشته و برای کسب آن از ریو تا توکیو تمرین کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هاشمیه متقیان امروز (سه‌شنبه) در هشتمین روز بازی‌های پارالمپیک پس از پس از دستیابی به مدال طلای پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۵۵ و F۵۶ بانوان اظهار داشت: نمی‌توانم احساسم را بیان کنم و به زبان بیاورم. وقتی به این موضوع فکر می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد.

وی می‌گوید: برای رسیدن به مدال طلا از پارالمپیک ریو تا به اینجا هر روز تمرین کردم. حتی در زمان شیوع کرونا هم تمریناتم را قطع نکردم. رمز موفقیت من فقط تمرین، تمرین و تمرین بود.

این بانوی طلایی ایران خاطر نشان کرد: تمام خانم‌های معلول می‌توانند روزی مدال‌آور پارالمپیک شوند، اگر برنامه و نقشه راه خوبی داشته باشند و البته خوب و درست تمرین کنند.

متقیان این را هم گفت: من مدال طلای آسیا، بازی‌های پاراآسیایی و جهانی را داشتم و در بین مدال‌هایم فقط همین یک مدال طلا کم بود که امروز به آن رسیدم.

کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون ۱۳مدال (۷طلا، پنج نقره، یک برنز) در وزنه‌برداری، دوومیدانی، تیراندازی و جودو کسب کرد.

کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.

شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از دوم شهریور ماه آغاز شد و کاروان ایران از بین یکصد سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور دارد.

این رویداد چهاردهم شهریور به کار خود پایان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha