امام‌جمعه یزد: نام آیت‌الله بحرینی در خاطر مردم ایران همیشه باقی است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد عصر سه‌شنبه در پیامی ارتحال آیت‌الله محمدرضا بحرینی یزدی یکی از علمای بزرگ استان را که در ۸۸ سالگی بر اثر بیماری فوت کرد، تسلیت گفت و نوشت: به یقین نام و یاد این روحانی وارسته در ذهن مردم قدرشناس ایران برای همیشه باقی می ماند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، در پیام آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی آمده است: ارتحال عالم ربانی، مجاهد وارسته و هدایت‌گر روشن ضمیر آیت‌الله بحرینی یزدی که عمر گران بهای خود را صرف تهذیب نفس، خدمت به دین و ترویج فرهنگ اسلامی کرد ، موجب تأثر و تألم فراوان شد.

ادامه پیام نماینده ولی فقیه در استان یزد به این شرح است:

« آن عالم وارسته که یار دیرین انقلاب ، امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری، نمونه بارز ،اسوه جهاد ، صبر ،تقوا و علم بود پس از کسب فیض از محضر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و آیت الله مرتضی حائری یزدی ، به تعلیم و تربیت شاگردان و نیز تبلیغ و ترویج معارف دینی و تألیف آثار ارزشمند علمی همت کرد.» 

« راه او ،راه ترویج فرهنگ ،معارف قرآنی، تعالیم نورانی اهل بیت (ع) بود و تمامی عمر شریف خود را در این مسیر سپری کرد و آثار پرباری برجا گذاشت که به یقین در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.»

امام جمعه یزد این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، علمای اعلام، شاگردان، ارادتمندان و به ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفت، و از درگاه خداوند برای آن مرحوم علو درجه و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.

آیت الله بحرینی یزدی سال ۱۳۱۲ در شهر زارچ از توابع شهرستان یزد چشم به جهان گشود و در دامان پدر و مادری متدین و ولایتمدار رشد یافت و در سنین نوجوانی وارد حوزه علمیه یزد شد.

پس از گذراندن مقدمات علوم حوزوی برای تکمیل مراتب تحصیلی به حوزه اصفهان رفت  و سپس عازم حوزه علمیه قم شد و در آنجا از وجود آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بهره‌های فراوان برده و به مرتبه اجتهاد دست یافت.

وی سپس به تهران مهاجرت کرد و در وادی تدریس و تبلیغ مشغول فعالیت شد و در عرصه تبلیغ به جایگاه قابل توجهی دست یافت و  سرانجام در شامگاه روز یکشنبه هفتم شهریور پس از گذراندن دوران طولانی بیماری به رحمت حق پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha