بازگشایی دانشگاهها باوجود رعایت مواردبهداشتی مستلزم افزایش امکانات است

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه زنجان گفت: اگر با وجود واکسیناسیون دانشجویان باز هم حکم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، بازگشایی دانشگاهها به صورت حضوری با امکانات فعلی امکان‌پذیر نیست و بازگشت به حالت عادی نیازمند افزایش ظرفیت در سرویس حمل‌ونقل، تغذیه و خوابگاه‌های دانشجویی است.

 سیدمحسن نجفیان روز چهارشنبه در جلسه مقابله با کرونا افزود: تمام آموزش‌های دانشگاهها از ابتدای شیوع کرونا به صورت غیرحضوری بوده و این در دراز مدت، آسیب‌ها و صدمات زیادی را به کیفیت آموزش، ابعاد شخصیتی و روانی دانشجویان وارد کرده است.

وی اظهار داشت: به رغم مزیت‌هایی که آموزش غیرحضوری و مجازی دارد اما وزارت علوم در هیچ مقطعی، اصل را بر آموزش غیرحضوری قرار نمی‌دهد و تمام تلاش وزارتخانه بر این است که مقدمات بازگشت آموزش حضوری به دانشگاهها فراهم شود.

نجفیان افزود: علاوه بر اینکه وزارت علوم باید چنین تصمیمی را اتخاذ کند این تصمیم باید به تایید ستادهای ملی و استانی کرونا هم برسد و تحت نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها انجام گیرد.

رییس دانشگاه زنجان با اشاره به واکسیناسیون جامعه دانشگاهی در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان گفت: تاکنون در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، واکسیناسیون دز اول اساتید، کارکنان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اتمام رسیده و دور دوم نیز از  امروز/چهارشنبه/در دانشگاه زنجان آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون متوجه دانشجویان فعلی است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد از دانشجویان از مهر امسال وارد دانشگاه می‌شوند، که جدیدالورود هستند و حتی اگر از ابتدای مهر امسال بخواهند واکسینه شوند حداقل یک ماه زمان می‌برد و در نتیجه اگر آموزش حضوری باشد این گروه از کلاس‌ها محروم خواهند بود.

نجفیان یادآوری کرد: در زمان حاضر مساله‌ای که دانشگاهها را بلاتکلیف گذاشته این است که با توجه به امر واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده الزام آور بوده و از طرفی برای آموزش در صورت حضوری بودن کلاس‌ها امکان افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها، سلف‌های سرویس و حمل‌ونقل عمومی با شرایط کنونی  وجود ندارد.

وی  با اشاره به گشایش‌های ایجاد شده در تامین واکسن نیز گفت: با توجه به اینکه کیفیت آموزش، ابعاد شخصیتی و روانی دانشجویان در این مدت آسیب دیده است درخواست می‌شود که دانشجویان مقطع کارشناسی هم  تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند چرا که همه فعالیت‌ها به صورت عادی انجام می‌شود و فقط آموزش تعطیل شده بطوریکه در این شرایط چهار میلیون دانشجو و ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور آسیب می‌بینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha