خوابگاه دانشجویان پزشکی کرمانشاه با۵۰میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز مرحله دوم ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره دانشجویی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این اعتبار از بانک صادرات در حال جذب است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد یک خوابگاه کاملا استاندارد در دانشگاه علوم پزشکی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «محمدرضا غلامی» روز سه‌شنبه در نشستی خبری با اشاره به خدماتی که در حوزه اسکان و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارائه‌شده است، اظهار کرد: متأسفانه بیشتر خوابگاه‌های دانشگاه قدیمی هستند و به‌همین دلیل تمرکز اصلی ما طی چهار سال گذشته، نوسازی و بهسازی این خوابگاه‌ها بوده‌است.

وی توضیح داد: به‌عنوان نمونه خوابگاه طالقانی حدود ۶۵ سال قبل ساخته شده و با مشکلات زیادی روبه‌رو بود به‌همین دلیل ما همه تاسیسات و کل خوابگاه را نوسازی کردیم.

او همچنین از نوسازی خوابگاه شهید مفتح خبر داد و گفت که این خوابگاه در سال تحصیلی جدید پذیرای دانشجویان خواهد بود.

به گفته‌ غلامی، هزار و ۸۰۰ متر از واحدهای مسکونی دانشگاه هم به خوابگاه شهید الوانی تبدیل شد و بعد از نوسازی در اختیار رزیدنت های پسر قرار گرفته‌ است.

او به بازسازی خوابگاه مطهری با ۴۰ واحد مسکونی نیز اشاره و اظهار کرد: این خوابگاه در اختیار دانشجویان متأهل قرار گرفته‌ است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که طی چهار سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی خوابگاه‌های استان هزینه‌شده است، گفت: چهار میلیارد تومان نیز تامین اعتبار شده و طرح‌های آن در مرحله مزایده قرار دارد.

خوابگاه ۴۰۰ نفره در دست ساخت

غلامی همچنین به ساخت یک خوابگاه ۴۰۰ نفره جدید هم اشاره و عنوان کرد: برای مرحله نخست این خوابگاه ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌شده و برای تکمیل مرحله دوم نیز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از بانک صادرات در حال جذب است و امیدواریم این خوابگاه در آینده‌ای نزدیک به ثمر برسد و دانشگاه علوم پزشکی پس‌از سال‌ها شاهد یک خوابگاه با تمام استانداردهای لازم باشد.

به گفته‌ او، مجموع ظرفیت اسمی هم خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی هزار و ۶۰۰ نفر است اما در زمان شیوع کرونا این ظرفیت به نصف کاهش پیدا کرد و در هر اتاق یک تا دو نفر دانشجو اسکان داده شد.

سعید کریمی خو، مدیر دانشجویی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار کرد: هم‌اکنون هیچ درخواستی از سوی دانشجویان روزانه یا بین‌الملل برای دریافت خوابگاه نداریم که پاسخ داده نشود و خوابگاه دریافت نکرده باشند.

خوابگاه دانشجویان پزشکی کرمانشاه با۵۰میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود

مشکلی برای بازگشایی دانشگاه در مهرماه نداریم

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به واکسیناسیون صددرصدی دانشجویان دانشگاه گفت: با توجه به این‌که همه دانشجویان دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، ما نگران بازگشایی کامل دانشگاه و حضور دانشجویان نیستیم و دیگر الزامی برای تک‌نفره کردن اتاقها نداریم.

او اظهار کرد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمادگی کامل را برای اجرای هر گونه تصمیم وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید دارد.

مدیر دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست درباره موضوع بازگشایی دانشگاه در مهرماه اظهار کرد: به‌احتمال زیاد بازگشایی دانشگاه‌ها به‌صورت ترکیبی خواهد بود.

پرداخت بیش از هفت میلیارد تومان وام در سال

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین درباره خدمات رفاهی این معاونت طی چهار سال گذشته به دانشجویان گفت: سهم این دانشگاه در اعطای وام‌های دانشجویی در سال ۱۳۹۶ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که با تلاش و پیگیری صورت‌گرفته به بیش‌از هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده‌است به‌طوری‌که تقریباً همه درخواست‌های دانشجویان برای دریافت وام را پوشش داده‌ایم.

به گفته‌ او همه وام‌ها بدون سود و بازپرداخت بلندمدت پس‌از فارغ‌التحصیلی هستند.

غلامی در ادامه به صنعتی‌سازی صددرصدی آشپزخانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هزینه یک میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در زمان شیوع کرونا نیز آشپزخانه به‌صورت مستمر فعال بوده و به دانشجویان سه وعده غذایی در بسته‌های بهداشتی عرضه کرده‌است.

او همچنین به تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با کمیته امداد، بهزیستی و برخی دیگر از دستگاه‌های حمایتی اشاره و عنوان کرد: طبق این تفاهم‌نامه دانشجویان مددجو مورد حمایت دانشگاه قرار می‌گیرند و از غذا و اسکان رایگان برخوردار خواهند شد؛ همچنین برای دریافت حمایت‌های بیشتر به سازمان‌های حمایتی معرفی می شوند و گاه تا پایان تحصیل از این حمایت‌ها برخوردار خواهند بود.

خوابگاه دانشجویان پزشکی کرمانشاه با۵۰میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود

فعالیت ۲۵ انجمن ورزشی در دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به عملکرد این معاونت در حوزه تربیت‌بدنی نیز اشاره کرد و گفت: احداث ترمیم و بهسازی زمین چمن مصنوعی ۲ هزار و ۴۰۰ متری استاندارد، اصلاح و بهسازی سالن ورزشی شهدا و مجموعه ورزشی فجر، بهسازی استخر دانشگاه و تعمیر و تجهیز ورزشگاه‌های دانشگاه با بیش‌از ۲ میلیارد تومان اعتبار طی یک‌سال و نیم اخیر از جمله اقدامات صورت‌گرفته در حوزه تربیت‌بدنی است.

کیومرث فیض بشی پور، مدیر اداره تربیت‌بدنی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز عنوان کرد: هم‌اکنون ۱۴ انجمن ورزشی خواهران و ۱۱ انجمن ورزشی برادران در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال هستند.

تاسیس دفاتر مشاوره در همه خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه نشست خبری به خدمات صورت‌گرفته در حوزه مشاوره هم اشاره و عنوان کرد: با تلاش اداره مشاوره و سلامت روان دانشگاه و روان‌شناسان این حوزه، تعداد پرونده‌های کمیسیون موارد خاص دانشگاه به حداقل و صفر نزدیک شده‌است.

غلامی اضافه کرد: روان‌شناسان با حضور در خوابگاه‌ها و بین دانشجویان مشکلات آن‌ها را رصد و پیگیری می‌کنند.

پرستو عباس‌پور، مدیر اداره مشاوره و سلامت روان معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز با اشاره به بحران‌های چند سال اخیر از جمله زلزله و کرونا گفت: این مشکلات نه‌تنها در حوزه اقتصادی و اجتماعی که تأثیرات نامطلوبی در روح و روان بخشی از دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها گذاشت اما ما با تمام توان کوشیدیم که این پیامدهای منفی را به حداقل برسانیم.

او همچنین از فعال‌سازی و تاسیس دفاتر مشاوره در همه خوابگاه‌ها و دانشکده‌های دانشگاه خبر داد و گفت که همکاران ما آماده حمایت مشاوره‌ای از همه دانشجویان هستند.

خوابگاه دانشجویان پزشکی کرمانشاه با۵۰میلیارد تومان اعتبار تکمیل می‌شود

کرمانشاه رتبه نخست خدمات جهادی دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به خدمات گسترده و مستمر جهادی دانشجویان به‌ویژه بسیج دانشجویی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طی چهار سال گذشته در زمینه اردوهای جهادی در رتبه اول کشور قرار داشته‌ است.

او اظهار کرد: دانشجویان جهادی به‌ویژه بسیجی از سال ۱۳۹۶ و با وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری سرپل‌ذهاب، حضور قابل‌توجهی در مناطق زلزله‌زده و ارائه خدمات متنوع به زلزله‌زدگان داشتند، پس‌از شیوع ویروس کرونا نیز این تلاش‌ها با ایجاد کارگاه‌های ماسک سازی و ساخت شیلد، گان و دستکش سپس اجرای طرح مساوات و کمک معیشتی به اقشار ضعیف جامعه ادامه یافت و اکنون به‌صورت کمک به انجام واکسیناسیون در حال ادامه است.

غلامی دراین‌باره گفت: هم‌اکنون سه گروه از دانشجویان شامل ۴۵۰ نفر به‌صورت جهادی در طرح واکسیناسیون کرونا همکاری دارند و حتی بسیج دانشجویی با هماهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اقدام به برپایی یک مرکز کامل واکسیناسیون با حضور انواع تخصص‌ها کرده‌است.

۵۸ انجمن علمی و کانون فرهنگی در دانشگاه فعال هستند

غلامی درباره عملکرد فرهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی طی چهار سال گذشته نیز گفت: ما در تمام بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها و شبکه‌های بهداشت استان اقدام به تشکیل شورای فرهنگی به ریاست رییس مرکز یا معاون فرهنگی آن کرده‌ایم.

او با اشاره به ۲ جشنواره مهم قرآنی و فرهنگی در این دانشگاه بیان کرد: در هر دو جشنواره دست‌کم میزان حضور دانشجویان و کارکنان دانشگاه طی چهار سال اخیر دو برابر شده‌است به‌طوری‌که تعداد مقام‌های کشوری دانشگاه طی این چهار سال از هفت به ۲۶ مقام رسیده و ما در این زمینه رتبه دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

بهمن الماسی، مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز گفت: هم‌اکنون ۲۹ انجمن علمی تخصصی و ۲۹ کانون فرهنگی در دانشگاه فعال هستند و فعالیت آن‌ها در ایام کرونا هم متوقف نشده و به دو صورت مجازی و حضوری در جریان بوده‌است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تجمع اخیر دانشجویان اینترن و درخواست‌های آن‌ها نیز گفت: آن دسته از درخواست‌های آن‌ها ازجمله امکانات رفاهی انجام‌شده یا در دست پیگیری است اما برخی انتظارات به‌حق نیز خارج از اختیارات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده که برای پیگیری آن‌ها با مسئولان کشوری نامه‌نگاری کرده‌ایم.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha